computer start niet meer op na het vervangen van moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanie

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
33
Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleempje. Vandaag heb ik mijn oude ASRock moederbord vervangen met een 'nieuwe moederbord' die ik van mijn broer heb gekregen. Na het vervangen hiervan, krijg ik geen stroom meer op mijn pc. Nadat ik de knop Power heb ik gedrukt, schiet de CPU-fan heeeeeeeeeeeeel klein beetje naar voren en dan houdt het op. Het licht (van moederbord) knippert 1 keer en dan gaat het heel snel weer weg. Het lijkt erop als of er niet genoeg stroom is op de pc, of ligt het toch aan de moederbord? Ik weet zeker dat deze niet defect is toen ik hem kreeg, want hij werkt nog uitstekend bij mijn broer. Kan het zo zijn dat het na de installatie kapot is gegaan? Ik hoor het graag wat van jullie wat het probleem kan zijn.

Systeem:

I7 4770k
MSI Z87-45 Gaming
MSI GTX 770 2GB
Kingston 16GB HyperX
CoolerMaster 500W
3x system fans
1 CPU fan
2x SSD's 120GB
2x Toshiba 3TB HDD
 
Wel de extra voeding voor de processor aangesloten ( 8 polige stekker aangeduid met JPWR2 )..?
Gecontroleerd of het geheugen werkt op dit moederbord.. ( QVL - lijst ).
Een ander moederbord heeft veelal ook een andere chipset, in de meeste gevallen betekent dat Windows opnieuw installeren...

Systeem kaal opstarten, dus alleen processor met koeler en voeding, videokaart, geheugen eruit en HDD's en SSD's afkoppelen..wat gebeurt er...hoor je BIOS-beeps ( moet er wel een buzzer of pc-speaker aangesloten zijn uiteraard )..?
 
Laatst bewerkt:
Asrock mobo's zijn extreem op het punt van geheugenbankjes.
Als het geheugenbankje niet voorkomt op de lijst van goedgekeurde geheugens voor dit mobo zal de pc niet starten.
Dus controleer eerst of dat klopt.
 
Gooi van alles in Asrock moederborden, geen enkel probleem, maar ja.
Snap die kreten nooit zo goed.

En het is een MSI waar het over gaat.........
 
Laatst bewerkt:
Ik ga even proberen om kaal op te starten enkel cpu,voeding en fan. Ik laat jullie zometeen weten. Dank!
 
Hallo allemaal, net geprobeerd om de pc kaal op te starten, dus enkel met cpu, koeler en voeding. Er gebeurt niets. De fan bewoog ff en gaat weer liggen. Precies zoals met volledige arsenaal. Dus ik denk dat t aan mobo ligt. Ik ga weer de oude mobo inzetten om te kijken of het wel start. Anders is t de voeding.
 
naaaaah ik denk dat de mobo naar ***** is....:mad: mijn oude mobo doet het gewoon en alles draait prima op de ASRock.
 
Bios/bord start niet op.

Ding deed het nog wel bij je broer?

Afstandsbusjes niet op een verkeerde plek zodat er kortsluiting was?

Bord bij een PC zaak laten testen kan nog eventueel.

Anders wordt het een ander socket 1150 bord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan