VPN op Iphone naar Synology NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiseGuy78

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
50
Ik heb een Ziggo Ubee modem en een Synology NAS (DS214play). Ik heb een VPN server draaien op de NAS en het maken van een VPN verbinding gaat prima...mits dit via een computer gebeurd van buitenaf. Zowel via PPTP als L2TP lukt prima vanaf een externe computer. Echter als ik met mijn Iphone probeer te verbinden dan lukt dit soms wel en soms niet. Ik vermoed sowieso de Ubee router en soms leek opnieuw opstarten het probleem te verhelpen. Maar nu zit ik weer alle instellingen na te kijken in het modem terwijl ik weet dat alles goed staat...het heeft immers een aantal weken geleden ook gewoon gewerkt.

Iemand dezelfde ervaringen en een oplossing hiervoor? Behalve een aparte router te kopen en deze achter het modem te hangen?
 
Als het niet lukt, zit je dan op wifi? wat als je wifi uitschakelt en via 3g/4g probeert?

Als de poorten openstaan op de router heeft die er, als het goed is, weinig meer mee te maken.
 
Nee, ik zit dan op 4G...op wifi werkt het wel. Via een externe computer (buiten mijn huis) werkt het inloggen op de VPN-server dus ook.

De poorten die open staan in de router zijn:

1701 (UDP)
1723 (TCP)
4500 (UDP)
500 (UDP)

Het moet dus te maken hebben met de Ziggo router in combinatie met de Iphone. Ik heb de router al 2x opnieuw opgestart maar dit hielp ook niet.
 
helaas alleen ervaring met openvpn op de iphone, maar ik heb vaker gehoord dat iphones soms wat lastig zijn met bepaalde protocollen.

Tenzij de router de pakketten vernaggeld zit die er bij een open poort niet tussen, dus dan zit het probleem eerder in de NAS.
 
Hoe maak jij met een iphone een Openvpn verbinding met de vpn-server op de synology?

Daarnaast: iemand anders ervaring met een iphone, ziggo modem en synology nas?
 
Uhmm de openvpn app? volgens mij zijn er ook andere zoals van PIA
 
Dan gebruik je openvpn om verbinding met een betaalde vpn-server te maken.
Ik wil verbinding maken met de VPN-server op mijn eigen Synology NAS...heeft eerder best goed gewerkt maar krijg het gewoon niet meer werkende. Waar kijk ik fout?? Moet toch niet zo moeilijk zijn om dit via de ingebouwde VPN client te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan