oude printer weggooien, wat met WIFI gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
113
Misschien een rare vraag. Maar ik wil binnenkort mijn oude printer bij het grof vuil zetten. Maar zet ik daarmee ook mijn WIFI gegevens op straat of worden die niet op de printer zelf opgeslagen En / of kan niemand daar wat mee?
 
Reset de printer compleet naar de standaardwaarden volgens het boekje, of kijk of ie een val nodig heeft...
(iig dat er een wachtwoord opgeslagen zit...)
 
Ik zou proberen om iemand anders er nog blij mee te maken. Via Marktplaats ben ik gratis artikelen vaak snel kwijt wanneer "gratis" in de advertentietekst staat.

Voor WiFi wachtwoorden is het zo dat het veiligste protocol moet worden gebruikt en een sterk wachtwoord. Omdat via hacks, op afstand, het WiFi wachtwoord meestal heel gemakkelijk kan worden achterhaald is het verstandig om bestanden delen en toestemmingen uit te schakelen en af en toe een ander wachtwoord te nemen. De aanschaf van een nieuwe printer is een goed moment daarvoor omdat het wachtwoord daar dan toch moet worden ingevoerd. Sterke wachtwoorden zijn lang en bevatten letters, cijfers en vreemde tekens. Er is altijd een kans dat iemand in de omgeving dit probeert te raden. Hiermee heeft een onbekende dan dus nog geen toegang tot de computer of Internet.
 
Ik heb inderdaad gevonden hoe ik de printer kan resetten naar factory waarden. Dus dat ga ik doen. Bedankt voor jullie antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan