VPN / Locatie en IP adres verbergen (welk IP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jksr

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
10
Hallo forumleden,

Domme vragen bestaan niet maar ik ga het toch proberen :confused:

Ik probeer te begrijpen hoe VPN werkt voordat ik e.e.a. aanschaf/installeer.

Een VPN aanbieder die aan mijn wensen/eisen voldoet heb ik al gevonden :thumb:.
Deze ondersteund Windows, Android en iOS, precies wat we nodig hebben.

Wanneer ik gebruik maak van VPN wordt mijn locatie en IP Adres verborgen, dat is ook wat we willen.

Onze hardware:
Experiabox v10, (KPN)
2 computers (LAN)
2 android smartphones (Wifi)



Nu is heb ik 2 vragen:
1 welk IP adres wordt er nu beveiligd? (Ik neem aan van de Experiabox v10.)

(De computers zijn beveiligd via onze LAN verbinding van ons eigen netwerk)
(De smartphones beveiligd wanneer er thuis verbinding is via ons eigen Wifi netwerk.)

2 De smartphone's hebben via 3G/4G GEEN VPN beveiliging? (ik neem aan van niet)

Vast bedankt :thumb:
 
Nee, het IP van het apparaat waarop je de software installeert. Je bent nog steeds te tracken alleen geven providers niet snel info vrij.
 
Bedankt voor je snelle reactie Terrabo,

Duidelijk,
Maar dan is het IP adres van de Experia v10 niet beschermd en is wel te tracken, dat is toch ook niet de bedoeling?
 
KPN kan altijd zien waarmee je verbind, alleen de andere kant van de verbinding ziet alleen de VPN provider. Geen van alle kan zien wat er in de verbinding ziet zolang je ook nog met SSL verbind
 
Hoi,
Als je een goede VPN aanbieder hebt (b.v. ExpressVpn, geen logging, sterke AES 256-bit encryptie, kill switch, servers in 89 landen, geregistreerd Virgin Islands), dan zit je (understatement) redelijk save.
Ook je ISP (internet service provider) kan niet zien wat je surfgedrag is en welke websites jij op dat moment bezoekt. Providers weten alleen dat je een VPN verbinding gebruikt en verder niets.
In juridische zin ben je dus niet te tracken en kan niemand achterhalen/bewijzen dat jij e.o.a. website hebt bezocht.
Het kan nog verder gaan, maar daar zal ik verder niet over uitweiden.
Het kost wat en het is zeker niet de goedkoopste, maar dan heb je ook wat.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mik,

Wordt me steeds duidelijker, werkt dus ff iets anders dan ik voor ogen had.
Lastige materie (voor mij dan ;)).
Er is op internet veel info over VPN te vinden maar ik vind het wel lastig om een voor mij "begrijpelijke" uitleg te vinden.

Ik had ook al een aanbieder op het oog waar ik positieve reacties over heb gelezen, zal me er in gaan verdiepen.
Waarschijnlijk zal ik nog wel vragen hebben.
 
Let wel op dat je VPN provider ook een veilige DNS aanbiedt. Gebruik je de standaard DNS van je provider of bijv. Google, dan is langs die route nog te zien welke IPP adressen/domeinen je bezoekt.
 
De DNS server is bij deze netwerkverbinding een andere dan de standaard.
Was dat vergeten te vermelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan