Internetsnelheid daalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwillem117

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
90
Onze internetsnelheid(downloadsnelheid) neemt af. Wij hebben 3 routers(Ziggo+nog 2). Ziggo en de Linksys 2.4ghz en de Netgear op 5 ghz. Als ik de routers heb gereset heb ik een downloadsnelheid van ongeveer 120mb/s. Na een paar dagen zit ik dan nog maar op 40. Iemand een idee wat hier de oorzaak van is?

Ziggo Ubee
LINKSYS WRT320N
Netgear wndr3700v5
 
Hoe zijn ze aangesloten? allemaal als router? of alleen de UBEE als router en de andere 2 als switch?
 
er gaat een netwerk kabel vanuit ubee naar de linksys en vanuit die weer een netwerkkabel naar de netgear router
 
Ja, maar naar de LAN kant of de WAN kant van de router (internet kant of binnenkant)
 
OP een router zitten meestal twee verschillende soorten poorten: 1 internet poort en meestal 4 LAN poorten.

Voor het aansluiten van je netwerk maakt het uit of dat je de tweede en derde router verbind met de vorige via de internet poort of een van de LAN poorten. Elke keer dat je de internet poort gebruikt maak je namelijk een nieuw netwerk. Als je 3 keer de internet poort hebt gebruikt heb je dus 3 netwerken thuis, in plaats van 1
 
We hebben een van de lan poorten gebruikt om een kabel te leggen naar de volgende router. En vanuit die router weer een lan poort gebruikt naar de 3e router.
 
Internet <> WAN poort - LAN poort <> WAN poort - LAN poort <> WAN poort -

OF

Internet <> WAN poort - LAN poort <> LAN poort - LAN poort <> LAN poort

Indien bovenstaande heb je dus 3 netwerken
 
Ik heb het zoals de bovenste :

Internet <> WAN poort - LAN poort <> WAN poort - LAN poort <> WAN poort -
 
In principe heb je dan 3 netwerken die elk een state bijhouden.

Ook kunnen mensen aan de laatste router niet "praten" met mensen uit router 2 en router 1. Een reden waarom je netwerk mogelijk langzamer wordt is omdat simpelweg de routes in de eerste router teveel worden en langzaam vol gaat lopen.

In principe is er niets mis mee qua gebruik, maar de meeste thuisrouters zijn simpelweg niet gemaakt voor zo'n belasting. Daarom wordt voor de meeste mensen optie 2 uit mijn vorige post aangeraden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan