exporteren van e-mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
Berichten
99
Het exporteren van emails (als backup) vanuit laptop met Windows 8.1 lukt niet.
Maakt copies maar daar staan ofwel geen, ofwel slechts een paar emailberichten in.
Bij een andere laptop, ook met Windows Live Mail (Windows 7) lukt dat wel.

Wat zou er mis zijn?
 
Dat is wat ik heb gedaan en wat niet werkt.
Op een andere laptop doe ik hetzelfde en daar werkt het wel.

Ik werk met een POP account bij Scarlet.
Windows Live Mail download vandaar de inkomende mail naar mijn laptop.

Wat bedoel je met mijn "profiel"?
 
Probeer dit om te herstellen.

We gaan gebruik maken van de reparatie mogelijkheid in Windows Live Mail door:

Ga naar 'Configuratie' scherm nadat je op 'Start' geklikt hebt, Kies 'Programma's verwijderen' en kies 'Windows Live Essentials',
Kies daarbinnen NIET voor 'verwijderen' maar voor 'herstellen'
 
Helaas staat er voor Windows Life Essentials geen mogelijkheid tot "herstel" in het onderdeel "Programma's en Onderdelen" van het Configuratiescherm.
Er staat enkel "verwijderen/wijzigen".
 
Vreemd bij mij kan ik wel herstellen. :confused:

WLM.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het is nu wel gelukt.....wist niet dat je er op moet dubbelklikken.
Maar blijkbaar weet Windows niet dat Live Mail is geïnstalleerd!
Als ik klik op de eerste optie zie ik met de vermelding "geïnstalleerde essential programma's"
enkel Photo Gallery en Messenger.
Ik vermoed dat wanneer ik op Herstellen klik enkel die twee programma's worden gerepareerd.

Nochtans werkt Live Mail perfect, met uitzondering dan voor het exporteren van bestanden....
Zou er een andere oplosing zijn dan het installeren over de bestaande versie (die ik niet eerst kan verwijderen...)?
 
Dat lukt niet.
Bij exporteren bv. maakt hij wel alle mappen aan maar die blijven ofwel helemaal leeg, ofwel staat er slechts 1 e-mailbericht in.¨
Nochtans zijn er honderden e-mailberichten te exporteren!
 
Ik lees dat je niet rechtstreeks moet exporteren naar een flash-drive maar naar een local drive. Probeer dat eens en maak eerst die empty folder aan.
 
Zo heb ik het gedaan!
Tijdelijke map aangemaakt op bureaublad.
De mappenstructuur wordt ernaar gekopieerd, maar de mappen zijn leeg of
slechts 1 bericht erin.
 
The trick is to ensure that the drive to which you are copying is empty APART from a directory you create. I created a directory called "Messages" and then exported the data to F:\Messages.
Probeer dat eens.
 
Ik heb het gevonden. Het probleem wordt veroorzaakt door een update van Windows 8.1

"This is a known problem with Windows Live Mail on Windows 8.1. A security update (KB3126593) in January 2016 changed something that interferes with the export function."

Na verwijderen van update KB3126593 gaat het exporteren zonder probleem.
Via een workaround, kopiëren van C:\Users\<my user>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail, los ik het op zonder beveiligingsupdate KB3126593 te moeten verwijderen.
 
Nu je het probleem m.b.t. je vraag hebt opgelost: denk ook eens aan Mailstore Home voor backuppen emails. Is gratis en je kunt in het archief bladeren, zoeken, emails terugzetten, overzetten. etc.
 
Joop Den Uyl zei altijd: 'Twee dingen goed begrijpen'
1. Meestal geef ik een link door waarop antwoorden te vinden zijn. Nu eens niet. Op die Microsoft fora wordt heel vaak gequot en veel mensen komen dan telkens reeds gegeven antwoorden en dan krijg je pagina's lange tekst. Soms sneeuwen de juiste oplossingen onder. Erg vervelend en het kost veel te veel tijd om alles door te spitten.
2. Ik begrijp niet dat als dit een 'known problem' is en dit veroorzaakt is in januari 2016 door een update dit in december 2016 nog steeds niet via updates gecorrigeerd is!
 
Joop Den Uyl zei altijd: 'Twee dingen goed begrijpen'
1. Meestal geef ik een link door waarop antwoorden te vinden zijn. Nu eens niet. Op die Microsoft fora wordt heel vaak gequot en veel mensen komen dan telkens reeds gegeven antwoorden en dan krijg je pagina's lange tekst. Soms sneeuwen de juiste oplossingen onder. Erg vervelend en het kost veel te veel tijd om alles door te spitten.
2. Ik begrijp niet dat als dit een 'known problem' is en dit veroorzaakt is in januari 2016 door een update dit in december 2016 nog steeds niet via updates gecorrigeerd is!

Misschien omdat ze toen al van plan waren om Windows Live niet meer te ondersteunen?
Er is alleszins geen update geweest om die (Windows) fout te corrigeren want ik heb alle Windows 8.1 updates uitgevoerd.
Ook is er nergens op internet een verwijzing naar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan