Wacom tekentablet; schrijven in Office op een MacBook Air

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
Ik gebruik een Wacom tekentablet o.a. in smartbook.
Maar het lijkt mij ook handig om in bestaande PPT's en Word documenten te kunnen schrijven.
Dit lukt mij helaas niet. Ik vind wel het een en ander over inktools, maar niet in combinatie met een MacBookAir.

Weet iemand een oplossing?
 
Als je met je muis kunt schrijven, kan het ook met de Wacom. In de praktijk kan dat alleen in tekenprogramma's. Het ligt dus aan het programma waar je de pen in gebruikt, niet aan de pen (-software) zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ja in een tekenprogramma of in smartnotebook lukt het inderdaad, dat weet ik en doe ik ook, maar in "office" (voor windows???) zit een prg inktools ofzoiets en daarmee kan je bijvoorbeeld in een bestaand Word-document met een "pen" iets erbij schrijven.
Maar in mijn office op de Mac kom ik niets tegen ...... Ik heb zowel (via school) office 365 als 2016. Op internet via google wel het een en ander gezien, zelfs in youtube-filmpjes. Maar hrt lukt mij niet op de MacBookAir

Ik heb onderstaande reactie ontvangen van Wacom. Overigens al enige tijd geleden, maar toen kwam ik er niet uit.

Ga het nog maar een keer proberen. Dus op zoek naar inktools enz.

Zodra het is gelukt volgt er weer een reactie, hopelijk snel!


U heeft inderdaad de mogelijkheid om met een tekentablet in PowerPoint of in Word te schrijven. Echter, hiervoor heeft u de juiste software nodig. Zonder software en enkel het Wacom tablet, zal dit niet werken.

Er is een applicatie van Microsoft die "Ink Tools" heet. Ik zou u willen vragen Microsoft hierover te contacteren en te vragen hoe u deze applicatie kan gebruiken. Het Wacom tablet maakt het daarna mogelijk dat u mooi kan schrijven in plaats van met een muis.


Ik ben er deels achter!

Op de MacBook Air ga ik naar instellingen en daar vind ik inmiddels bij systeemvoorkeuren een icoontje genaamd "ink".
Daar kan ik een aantal dingen aangeven zodat bijvoorbeeld binnen Word "handgeschreven" tekst wordt omgezet in woorden enz. Jammer genoeg alleen geen Nederlands.

Ook lukt het mij nog niet om bijvoorbeeld te tekenen in een Word-document vanaf de tekentablet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan