Kan bijlage niet direct openen in windows 10 mail, wel opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JochemHogerle

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Berichten
7
Beste,
Sinds kort gebruik ik het mail programma van windows 10. Ik ontvang mails met bijlages die ik niet direct kan openen maar wel kan opslaan.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Bvd.
 
Welkom bij de Helpmij!

Ik werk niet met Windows mail, dus ik weet niet zeker of onderstaande qua stappen wel mogelijk is, maar even kijken kan geen kwaad.

Klik in de menubalk op Extra en op Opties.
Klik op het tabblad Beveiliging.
Klik op het aangevinkte hokje Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan. Het vinkje verdwijnt.
Klik op Toepassen en op OK om de wijziging te bevestigen en het dialoogvenster te sluiten.
In het vervolg kunt u in principe elke bijlage bij een e-mailbericht openen. Realiseert u zich goed dat dit risico's met zich meebrengt.
 
Laatst bewerkt:
Windows 10 heeft tegenwoordig een eigen mailprogramma. In dit programma is er geen mogelijkheid om een menubalk weer te geven. Er staat dus ook niet: Extra > Opties > Beveiliging.

Zodra ik een mail krijg met een bijlage herkent hij ook geen bestandsformaat.
 
Dan misschien een andere benadering: geldt dit voor álle bijlagen, m.a.w. ook voor .docx .jpg .bmp xlsx, of speelt het probleem alleen voor een bepaald soort bijlage?

Het niet kunnen openen omdat er geen bestandsformaat wordt herkend, kan een heel ander 'soort' probleem zijn. Dat zou relatief simpel op te lossen kunnen zijn door bepaalde bestandsextensies aan programma's te koppelen in Win 10.
 
Laatst bewerkt:
Dit geldt voor alle extensies.
De bijlages kan ik wel opslaan en windows herkent dan wel het bestandstype. Dan kan ik het bestand via de verkenner gewoon openen.
 
Ik ben best wel nieuwsgierig wat jij te zien krijgt bij:

klik linksonder op het Windows logo,
klik op instellingen,
klik op systeem,
klik onderin op de lichtblauwe tekst "standaard apps per bestandstype kiezen",

Wat lees je o.a. achter :
.mpg
.jpg
.doc
.docx
.pdf
 
Laatst bewerkt:
Ik ben iemand anders aan het helpen, ik zal even vragen of hij een printscreen stuurt naar mij. Ogenblik geduld. In ieder geval al bedankt voor alle moeite!
 
Zoals op de afbeelding te zien is (rood omcirkeld), zie ik geen bestandsformaat. Ik kan het bestand wel opslaan, dan via de verkenner openen en dan herkend hij het wel. In dit geval een afbeelding .jpeg.
printscreen_20_12_2016.png
 
Ik lees achter:
.mpg = VLC media player
.jpg = Foto's
.jpeg = Foto's
.doc =Word 2013
.docx = Word 2013
.pdf = Word 2013
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan