• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen en pas nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spekker

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2016
Berichten
142
Hoi allemaal
ik een vraag of jullie mij hiermee kunnen helpen
op de file die ik heb gemaakt staan namen die ik via een droplist kan selecteren, bij de namen is ook een pas nummer verbonden.
nu zou ik graag willen dat wanneer ik de naam selecteer het pas nummer er automatisch bij komt maar er moet ook een mogelijkheid blijven om hem handmatig in te kunnen vullen, zelf krijg ik het niet voor elkaar hoe ik dit moet doen, daarom vraag ik jullie hulp
 

Bijlagen

  • Vaarboer lijst rev 001.xlsm
    63,6 KB · Weergaven: 33
Door VERT.ZOEKEN te laten uitvoeren door vba-code.
De pasnummer kan altijd overschreven worden, of als er geen pasnummer is, kan je er zelf een zetten.
 

Bijlagen

  • Vaarboer lijst rev 001.xlsm
    64 KB · Weergaven: 64
Bedankt voor het aanpassen van mijn file, dit scheelt mij een hoop schrijf werk
 
Hoi allemaal
ik heb toch nog een hulp vraag.
Ik heb de file iets uitgebreid met tab bladen er daar heb ik de vraag over, ik wil graag in 1 keer alle tab bladen kunnen wissen en als het mogelijk is ook de datum op de tabbladen hebben. en dat door middel van het in vullen van het week nummer
 

Bijlagen

  • Vaarboer lijst week 51.xlsm
    126,3 KB · Weergaven: 31
Voor het wissen kan je dit gebruiken:
Code:
Sub Wissen()
'
' Wissen Macro
' Cellen wissen
'
' Sneltoets: Ctrl+Shift+W
For Each ws In ThisWorkbook.Sheets
    [COLOR="#FF0000"]ws[/COLOR].Range("A9:R31").ClearContents
Next
End Sub

Die datums?? dat versta ik niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Datums kan door weeknummer in te vullen in Maandag in D2
Let op! Met de wis-code van ons aller Cobbe, wis je ook de namen op het verborgen Blad2.
 

Bijlagen

  • Vaarboer lijst week 51.xlsm
    126,3 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Spekker laat niet meer van zich horen.
Als tijdverdrijf heb ik toch enkele aanpassingen gedaan aan zijn bestand.
Er zit een andere wis-code in, zodat de namen op verborgen blad2, niet meer gewist worden.
In alle cellen stond een validatie, met alleen maar "x" in de lijst.
Die heb ik vervangen door een Dubbelklik-routine.
Als je in de cellen dubbelklikt, verschijnt er een X in die cellen.
 

Bijlagen

  • Vaarboer lijst week 51.xlsm
    125,9 KB · Weergaven: 30
de file loop goed maar krijg toch een fout melding
het is mogelijk dat er werknemer komt werken die niet in de lijst staat,als je deze dan met de hand in wil voeren dan krijg ik een fout melding
 

Bijlagen

  • Vaarboer lijst leeg rev 001.xlsm
    113,5 KB · Weergaven: 28
Sorry Wieter het was niet de bedoeling om niets meer van mij te laten horen
ik ben juist super blij dat jullie zoveel doen, ik had gisteren opeens veel andere zaken er tussen gekregen.

want als beginner met VBA heb ik juist jullie hulp nodig
 
Heb de code een beetje aangepast zodat als er een nieuwe(of losse) medewerker ingevuld wordt dat deze onder aan de lijst wordt toegevoegd.
Zo is die ook selecteerbaar voor de andere dagen.
 
Hoi Cobbe
dank je wel voor het mee denken en voor het willen aanpassen van de code
alleen nu zet hij een dubbele punt neer of andere getallen op de plaats van de pas
 
Dankje Cobbe
hier ben ik ook erg blij mee :)
dit samen met de gebracht met de aanpassing van Wieter met het kruisje :thumb:

heb nog 1 klein vraagje
is het mogelijk om de droplist langer te maken hij geeft nu 8 namen weer en ik zou wel graag het dubbele willen hebben.
 
Dan moet je op elke lijn een Listbox zetten en linken aan de cel van die rij.

Ik heb er een gezet in uw bestand, je kan die slepen en formaat aanpassen zoals je wil
 
dat ziet er mooi uit maar ik krijg hem niet voor elkaar want ik weet niet waar je dit heb neer gezet in de file,
zie wel in de VBA dat je op het blad van de zondag wat heb toe gevoegd. is dat de verwijzing er naar.
 
Ik denk niet of dat een oplossing is voor u,
je moet 7 x 22 = 154 zulke listboxen gaan plaatsen en aanpassen, heb je dat er voor over enkel om een paar namen mee te zien bij selectie?
 
nee idd daar ga ik niet aan beginnen

dan kan ik zeggen dat hij klaar is en zeer werkzaam is geworden, alleemaal bedankt voor het mee helpen van dit probleem
 
Hoi allemaal ik heb toch nog een klein vraagje, op de eerste pagina wordt het weeknummer ingevuld nu is de vraag of het mogelijk is dat het weeknr op elke blazijde wordt weergegeven. wat mij nu opviel is dat wanneer ik op maandag het weeknummer aanpas hij niet de dinsdag meteen mee pakt maar pas dit doet wanneer ik een dubbel klik geef op het de sheet.
ik weet niet hoe ik dit zo kan aanpassen.
 

Bijlagen

  • Vaarboer lijst leeg - Copy.xlsm
    118,1 KB · Weergaven: 27
Weeknummer op elk blad gezet en de aanpassingen voor datums is ook geregeld.
De berekening stand op handmatig daarom moest je ook enteren om de berekening door te voeren.
 
Dank je wel Cobbe, ik ben blij dat jullie meteen willen kijken en aanpassen wat het probleem is. maar toch wil ik vragen of het mogelijk is dat wanneer er op maandag een week wordt ingevuld en dat dit dan automatisch op de rest van de week wordt geplaatst. want nu lopen we de kans dat de week niet goed wordt ingevuld

ik hoop dat je mij nog een beetje kan helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan