Voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou toch even een resset van de bios proberen eerst.
Lees dit wel vaker, maar ik ben het er volledig mee oneens. Waarom? Meerdere redenen, ik noem er een paar:
- steeds meer mensen laten tegenwoordig de e.o.a. Raidconfiguratie door de reseller installeren. Bij een biosreset zal de machine, voor zover niet verder defect, nimmer meer opstarten en als je als user niet weet hoe je de Raidconfiguratie in het bios moet herstellen, dan ben je de sigaar, kun je terug naar de reseller,
- er worden ook geheugenreepjes verkocht waar afwijkende timings voor kunnen worden ingesteld. Bij een biosreset worden die eveneens de nek omgedraaid.
- de bootvolgorde zou zómaar kunnen veranderen.

Als je geen leek bent, dan zijn de 3 voorbeeldjes niet zo 'spannend', maar de meer deskundigen zullen ook wat minder snel een vraag stellen op een computerforum. Ik vind een biosresetadvies dan ook gewoon gevaarlijk.

Biosreset mogelijk soms oké, maar in 1 adem adviseer ik er tegelijkertijd altijd bij : maak met een digitaal cameraatje of met een smartphone, fotootjes van AL je biosschermen, ook de onderliggende (zullen er een stuk of 15 tot 30 zijn denk ik), en ga pas daarná vrolijk in het bios aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Had net alles weer aangekoppeld en het jumpertje van bios flashback eraf gehad en er weer op gezet. Daarna werkte de computer weer.

Hier ook even de specs:

specs.png

Waar kan het probleem aanliggen?
 
De weblink van Speccy: Klik hier

Nu geen probleem meer, maar waardoor het probleem kwam.
Zijn er nog dingen die ik kan controleren?

Moederbord?
 
Geen probleem ontdekt.
Alleen erg veel activiteit, indien de boel traag is eens scannen met Malwarebytes.
En via msconfig en opstarten kijken of er naast de opstartregels voor de drivers en anti virus andere dingen mee opstarten die niet nodig zijn.
 
Aan welk probleem kan het hebben gelegen dat de computer niet aanging?

Hij is inderdaad heel traag, maar heb hem al gescand met malwarebytes alleen heeft niks geholpen.

Kan dit nog ergens anders aanliggen?

Had ook nog een vraagje hoe ik de koeling van de CPU zachter kan zetten?

Bedankt!!
 
Het kan zijn dat er een connector slecht contact heeft gemaakt waardoor de bios van slag is geweest. Dit soort problemen is vaak moeilijk te achter halen.
Koeling cpu kun je soms regelen in de bios, maar vaak is die temperatuur geregeld.
 
Hopen dat het dat is geweest! Het systeem draait nu in iedergeval weer de heledag al!

Ik heb het gevonden in de bios.
Heb de fan op silent gezet. Kan dit kwaad? Niet dat die te warm word.

Foto 20-12-16 17 43 37.jpg



Heeft het misschien zin om de bios te updaten? of zou je dat niet zo snel doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan