• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data vanuit blad1 spreiden over de diverse tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon even verder googlen. Of denk je dat ik na 4 maanden nog weet waar het over gaat en je niet eens het fatsoen hebt gehad om op de reactie in #17 te reageren?
 
Gewoon even verder googlen. Of denk je dat ik na 4 maanden nog weet waar het over gaat en je niet eens het fatsoen hebt gehad om op de reactie in #17 te reageren?

Dank voor je reactie en je hulp tot nu toe. Ik kom er echter niet uit.

Iemand?
 
Wat luk er niet en wat heb je zoal geprobeerd?

Doe er even een bestandje bij met de pogingen en wat er werkelijk moet gebeuren.
 
Wat luk er niet en wat heb je zoal geprobeerd?

Doe er even een bestandje bij met de pogingen en wat er werkelijk moet gebeuren.

Beste VenA,

Dank voor je hulp, zie bijlage..Bekijk bijlage Omzet test 4.xlsb

De omzet regels dienen verspreid te worden aan de toebehorende tabbladen, echter alleen wanneer ik op de "button" druk op tabblad "knop"

Dank!

Groet,
Hassan
 
Dat is toch niet zo heel moeilijk als je er zelf wat moeite voor doet?

Code:
Sub CommandButton1_Click()
For Each sh In Sheets
  If InStr("150151168170165", sh.Name) > 0 Then
    sh.Columns("A:R").ClearContents
    With Sheets("Omzet")
      .Range("XFD1") = "Uitgever"
      .Range("XFD2") = sh.Name
      .Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("XFD1:XFD2"), sh.Range("A1")
      .Range("XFD1:XFD2").ClearContents
    End With
  End If
Next sh
End Sub
 
Dat is toch niet zo heel moeilijk als je er zelf wat moeite voor doet?

Code:
Sub CommandButton1_Click()
For Each sh In Sheets
  If InStr("150151168170165", sh.Name) > 0 Then
    sh.Columns("A:R").ClearContents
    With Sheets("Omzet")
      .Range("XFD1") = "Uitgever"
      .Range("XFD2") = sh.Name
      .Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("XFD1:XFD2"), sh.Range("A1")
      .Range("XFD1:XFD2").ClearContents
    End With
  End If
Next sh
End Sub

Pro, super bedankt weer!! :)
 
Graag gedaan hoor. Probeer er wel wat van te begrijpen anders wordt het onderhouden van code nogal lastig. Een tip voor de volgende vraag of vervolgvragen: maak gebruik van de 'reageer knop' ipv de 'quote knop'.
 
@VenA

Maak je de usedrange hierdoor niet onnodig groot ?
 
Beste forumleden,

Ik heb nu een andere vraag. Bijgaand een bestand met leveranciersnummers met debet en credit bedragen. Wat ik wil is dat de bedragen automatisch met elkaar vereffent worden zodra er een match is. Wellicht handig dat de vereffende bedragen een nummer krijgen in een extra kolom zodra deze vereffent zijn. Het zou ook mooi zijn dat de bedragen aan de hand van de datum met elkaar vereffent worden.

Voorbeeld: leverancier LEV101997 heeft een aantal credits en debets van 50 eur. Ik wil dan dat bijvoorbeeld credit bedrag met datum 31-8 vereffent wordt met debet bedrag met datum 26-9. Bij een extra kolom zou deze dan een uniek "vereffingsnummer" moeten krijgen. Ik heb mij al verdiept in de functie DATEDIFF maar hier kom ik niet uit..

Help!:thumb:
 

Bijlagen

  • vereffening.xlsx
    773,9 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Benbij, ik heb zo het gevoel dat je laatste post een volkomen nieuwe vraag is... Zo ja... Dan doe je er goed aan om deze in een nieuw draadje aan te maken. Dit draadje staat al op opgelost en zal dus weinig bezoekers meer trekken... ;-)
 
Komt dan wel weer in mijn mailbox binnen maar vind het nogal een onzinnige vraag:d

Een leverancier levert toch obv een inkooporder? De (deel) leveringen worden dan toch gefactureerd obv van deze inkooporder? Anders kan je er net zo goed een draaitabel overheen gooien om te zien waar de verschillen zitten
 
Dank voor je reactie..

Nee bij de geselecteerde leveranciers wordt er geen inkooporder ingevoerd :D En een draaitabl wordt te onoverzichtelijk:confused:
 
Ik zou een mail sturen naar *knip* met het verzoek om een cursus te mogen volgen. En een mail sturen naar *knip* om het inkoopbeleid eens onder de loep te nemen. Meer dan 3.200 leveranciers lijkt mij een beetje overdreven.;)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht handig dat de vereffende bedragen een nummer krijgen in een extra kolom zodra deze vereffent zijn.

Als je de correcte verleden tijd van vereffenen weet, weet je meteen ook het juiste voltooid deelwoord: vereffend.
 
En mogen we ook weten hoe? Anders heeft dit forum een beetje weinig nut.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan