Agenda afspraken en contacten in Outlook "in the cloud" mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
59
Geachte,

heb een office 365 Personal abonnement en heb onlangs iets vervelend tegen gekomen met mijn computer. HDD gecrasht waarbij het vervelendste was dat ik in outlook alle gegevens uit mijn agenda en mijn contactpersonen kwijt was. Bestaat er niet zo iets dat die gegevens kunnen worden opgeslagen in "the cloud" zodat alles wordt bijgehouden?
Dank bij voorbaat...
Mvg. Kurt
 
Agenda staat in ieder geval in de cloud. Die is prima online te benaderen.

Contacten zou ik nog eens moeten in duiken, want die staan ook keurig in de cloud.
 
Maak een nieuw accountje aan en kies voor Exchange ActiveSync. Niet alleen je mail komt overal binnen: thuis op de desktop, op je Smartphone, maar ook met vakantie op je laptop of tablet. Tevens worden contacten en agenda-items voortdurend gesynchroniseerd.

Als je thuis achterover op de bank het nieuwe adres van Tante Truus in Outlook op je laptop invoert, red je het denk ik niet om naar boven te lopen (als daar de desktop zou staan) om het nieuwe adres NIET te zien. Tegen de tijd dat jij boven bent heeft Outlook Exchange ActiveSync, op alle machines waarop jij dat account hebt staan, gesynchroniseerd, om het even op welk device je een wijziging doorvoert.

Je voelt 'm al aankomen? Op het moment dat een machine of hdd crasht en die hdd wordt vervangen, synchroniseert Microsoft netjes weer alles voor jou zodat de mailtjes en contactpersonen er weer allemaal 'zijn'.

account.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op volgorde ziet dat er dan zo uit :

1. kies voor nieuw account aanmaken in Outlook
2. zie plaatje, vul de gewenste naam, het account en het wachtwoord in:


Kies voor "handmatige instelling...etc." en klik op volgende

start nieuw account.jpg

Kiers voor "Exchange..."etc. etc. en klik op volgende

account.jpg

Klik op volgende en kies voor de mailserver:

mail server.jpg

That's it, Microsoft "denkt een aantal seconden na" (soms ook een paar minuten) en reageert dan met de mededeling dat je account is geconfigureerd.
 
Laatst bewerkt:
Hey gast0225, bedankt voor deze mooie uitleg. Zal het morgen eens proberen. Alleen heb ik nu mijn email geconfigureerd als POP3, zal dus best met een nieuwe installatie beginnen. Is deze Exchange server mogelijk voor een NIET outlook.com email adres, maar wel voor een server adres van mijn plaatselijke provider, telenet in dit geval?
Anyway, thanks a lot mate...
 
Bij mij zo nog niet eerder zo geconfigureerd, vandaar:

ik heb mijn provider POP/IMAP acccount dezelfde naam gegeven als mijn @.outlook.com.

Als voorbeeld :

zomaareennaam@outlook.com

en mijn provider (POP/IMAP) account heet dus zomaareennaam@kpn.mail

Vervolgens gebruik ik de contactpersonen lijst en de agenda van het zomaareennaam @outlook.com adres. Succes verzekerd (zie eerder bericht).

totaalplaatje.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oke, bedankt.
Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon mijn huidige emailadres ingeven en aanmeldgegevens van mijn provider maar moet ik "eas.outlook.com" ingeven bij emailserver?
Sorry voor het trage begrip maar ben niet gewoon dergelijke configuraties te wijzigen.
 
Bijna. Je provider account configureer je op de 'lange' manier (met pop server en server voor uitgaande mail). Die schermen krijg je vanzelf aangeboden als je kiest voor POP / Imap, maar aangezien je dat account al hebt geconfigureerd, hoef je dat niet meer te wijzigen.

Advies: verwijder alle andere (Microsoft?) accounts en maak ze even opnieuw aan zoals in mijn vorige berichten is beschreven.
Gebruik er eentje (in mijn geval heb ik gekozen voor het account met de extensie @outlook.com, want dat is de laatste en meest verse van meneer Billy Gaatjes, die andere : hotmail.com, live.nl en msn.com zijn oude extensies, maar die werken onder Outlook helemaal prima!) en maak binnen dát account je contactpersonen aan (of importeer ze vanaf het provider account) en maak gebruik van de agenda vanhet accountje outlook.com. Er is geen enkel bezwaar om meerdere agenda's in gebruik te hebben, maar mijn ervaring is dat de dag / weekhokjes dan zo klein worden op een 17" scherm, dat het wat onleesbaar wordt. Vandaar dat ik maar 1 agenda gebruik, die daarnaast wel op AL mijn devices wordt gesynchroniseerd en da's precies wat jij ook beoogt.

De plaatjes hierboven gelden voor een @hotmail @live.nl @msn.com of @outlook.com adres (alle van Microsoft).
 
Laatst bewerkt:
Och maar dan zal het mij niet lukken want ik werk enkel met mijn provider, telenet.be! Heb geen microsoft adres en wens deze ook niet aan te maken. Dacht dat dit mij zou lukken met mijn huidige provider adres.
Sorry maar toch grote dank voor de uitvoerige uitleg.
Bedankt gast0225
 
Ik heb het zelf nog niet eerder uitgeprobeerd, maar als je het Imap protocol gebruikt dan : Klik

Ook dan zou het dus feilloos moeten werken, maar zoals gezegd, ik heb het nog niet eerder op deze wijze aangepakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk als je geen microsoft adres hebt het kunt vergeten. Want dat hoort erbij nu eenmaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan