Programma Hisuite (Huawei) raakt telkens ik een spiraal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Op mijn (hoofd) computer heb ik Hisuite van Huawei geinstalleerd.

Nu wil ik mijn Afbeeldingen aanpassen op de teleffon en 2de
een update van mijn telefoon maken.

Maar telkens als ik mijn telefoon verbind via de USB-kabel popt het programma Hisuite op (en dat hoort ook zo)

Maar verbinding maken lukt niet, aldoor als ik verbinding heb (zie bijgaande afbeelding) wordt de verbinding weer meteen verbroken.

2016-12-20.png

Op een andere computer waar hetzelfde programma Hisuite op draait, heb ik niet dat probleem, maar daar staat de door mij gewenste data niet op.

Ik heb al 3x het programma Hisuite weggehaald, gestart en weer opnieuw geinstalleerd.

Maar ik krijg die "Spiraal" er maar niet uit.

Wie kan me hierbij helpen ?

Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Hallo Jan. En 3 x eraf en 3x erop en downloaden schiet niet op denk ik. Maar ik denk dat het dit is. Verbinding met computer maken is onmogelijk lees ik in je bijlage. Misschien ligt die site er wel uit op het moment en is er een stroring o.i.d. Probeer het later nog eens. Immers op je andere computer werkt het wel.

http://www.huawei.com/minisite/HiSuite_en/function/index.html

Ik kan er ook niet bijkomen bij deze linkjes.

Ga maar eens naar HOME en dan klikken op system update. Daar kom ik niet verder. :confused:

http://www.huawei.com/minisite/HiSuite_en/index.html
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Inderdaad ik had ook al die linkjes geprobeerd, Ook heb ik voor de zekerheid nog de laatste HiSuite van Huawei opgehaald.

En toen heb ik maar de final-step gezet.

Een backup teruggezet van m'n C: schijf.

Alleen.........., die werkte ook nog niet goed, want ik kreeg weer die belletjes en afkoppelen, weer aankoppelen, weer belletjes (systeemgeluiden), en weer afkoppelen

Tot ik er echt horensdol van werd.

Toen heb ik weer die backup teruggezet, maar eerst m'n C: schijf geformatteerd, deze mogelijkheid geeft Ghost (normaliter schrijft Ghost van Symantec (norton) alles OVER de bestaande data heen)

Nadat de backup dus voor de tweede keer terugstond, heb ik geen problemen meer gehad.

Haastige spoed, is ook hier weer zelden goed.

Met vriendelijke groet
Jan Filarski
 
Hallo Manamana

Okay, maar "mijn probleem" is nog steeds niet opgelost

Ik heb nu zowel ESET NOD32 als wel MalwareBytes weggesloopt (van mijn hoofdcomputer), maar het verbinding maken/verbreken blijft maar door gaan.

Op een andere computer werkt het verbindingsprogramma van Huawei (HiSuite) gewoon. Dus in wezen ben ik gered.

Het heeft dus te maken met de installatie zelf van Win10. Uiteraard ga ik verder spitten want het blijft zeer onbevredigend

Met vriendelijke groeten
Jan
 
Probeer die app totaal verwijderen, de-installeren. Maar dat had je toch gedaan
 
Hallo Manamana

Ja, dat verwijderen en opnieuw installeren (ook op m'n Smartphone) heb ik zeker al wel 5x uitgevoerd, zelfs tussen verwijderen en opnieuw installeren Privazer draaien en opnieuw opstarten.

Helaas kun je de instellingen van die 2 desktops zeker niet vergelijken op de een of andere manier? Want de ene doet het wel goed en de andere niet (terwijl hij het wel goed heeft gedaan.)
Ook een volledige Backup terugzetten heeft niet geholpen.

Het enige 2 opties die er nu nog overblijven zijn
1) een Kale installatie Backup terugzetten (dat is een uiterst sobere installatie, waar verder niets extra's in geinstalleerd is)
En als die ook geen uitkomst biedt
2) Win10 vanaf de grond opnieuw installeren

Met vriendelijke groet
Jan
 
Zou ik niet doen als het op de ander wel goed werkt.

Probeer.....want je hebt een huawei P8 toch. Schakel opties voor ontwikkelaars uit en daarna weer aan. Daarna schakel je usb foutopsporing uit en weer aan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Met alle excuses, maar ik ben al bezig de zgn. Kale-Backup terug te zetten.

Maar die bewerkingen zitten in m'n kop. Bedankt.

Trouwens ik heb geen Huawei P8 maar een ouder type n.l. Huawei G750-U10, dit toestel kom vrijwel overeen met de P8

MGV
Jan
 
Oke Jan, fijne feestdagen en happy newyear. Groet van mij.
 
Hallo Manamana

Ik heb nu alles weer geinstalleerd, zoals ik het hebben wil, en de HiSuite van Huawei houd zich op het ogenblik goed.

Dus ik ben weer blij.

Ik denk er nu ook achter te zijn waarbij/waardoor alles in de war ging. azie plaatje van mijn telefoon (de USB-verbindingsmogelijkheden)
2016-12-23.png

Dan zie je dat er ook een mogelijkheid is USB-Flashstation

Omdat deze mogelijkheid voor mij nog onbekend is, heb ik deze geprobeerd.

En daarmee begon alle ellende

Dus daar kom ik voorlopig niet meer aan, of ik moet goede uitleeg hierover hebben.

Maar nu werkt dus alles weer.

Manamana, prettige feestdagen en een voorspoedig en vooral gezond nieuwjaar.
Het was afgelopen jaar voor mij een genoegen met je te werken.

Met vriendelijke groet
Jan Filarski
 
Hallo allemaal,

Ik heb HiSuite opnieuw op m'n Smartphone geinstalleerd, en toen was het beter.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hallo Allemaal,

Bovendien heeft Huawei (Hisuite) een nieuwe update beschikbaar gesteld v5.0.1.3_OVE

Werkt nu echt perfect.

MVG
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan