Tv doet moeilijk met 2e router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
Hallo,

Wij hebben sinds een jaar ofzo glasvezel van Telfort, daarvoor hadden we ook al telfort en daardoor hebben we nu 2 experiaboxen v8.
Wij hebben thuis een groot netwerk met een experiabox v8 als modem een switch, bridges en verscheidene wifi adapters.
Nu heb ik van een oude pc een nas gemaakt en wil ik deze in de schuur plaatsen, daar komt later ook nog een pc dus heb ik daar een bridge nodig.
Ik heb dus direct vanaf de modem een ethernet kabel getrokken naar de schuur. Daar als bridge wilde ik de tweede experiabox gebruiken.
Deze heb ik opgezet als bridge via deze site: http://experiabox-bridge-modus.weebly.com/#content en later heb ik DHCP en wlan nog uitgezet.
Deze werkt nu perfect als bridge alleen hebben we vanavond dus ontdekt dat de tv-box dit niet fijn vindt.
De tv-box zit rechtstreeks op de modem en er zit dus niks tussen.
De tv-box freezt om de 5 minuten waarbij er komtte staan verander van zender om het weer werkend te krijgen.
Wanneer ik dit doe doet deze het weer voor 5 minuten maar zo blijft dit doorgaan.
Ik heb de tv-box al van de stroom afgehaald voor 30 seconden.
Ik ben vrij zeker dat het aan de 2de experiabox ligt want nu ik die eruit gehaald heb werkt de tv weer perfect.
Weet iemand hoe ik de experiabox anders zou moeten configureren want ik vind t sunt om een aparte switch te gaan kopen als er hier toch een router ligt.

Berend
 
Beste Berend,

Ik ken die experiabox niet, maar probeer met DHCP uit 's op poort 1 tm 4. Er zijn diverse bridge configuraties mogelijk (een bridge betekent immers niet veel meer dan een brug) en wat jij hebt gonfigureerd is een bridge tussen WAN (fiber/ ISP) en LAN. Wat voor parameters er actief zijn op de WAN interface is niet publiekelijk bekend en het zou zomaar kunnen dat daar een probleem zit. Poort 1 tm 4 zitten standaard al in een bridge en met dhcp uitgeschakeld zou alles wat je daar op aansluit (naast je hoofd modem-router) een IP via de DHCP service op je eerste modem moeten krijgen.


Groet,

Koos
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan