• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor kopiëren vanuit meerdere sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze werkt wel als je tenminste die (verd.... ) samengevoegde cellen weghaalt:
Code:
=ALS('2016'!$S5="retour";'2016'!$U5;ALS('2017'!$S5="retour";'2017'!$U5;ALS('2018'!$S5="retour";'2018'!$U5;ALS('2019'!$S5="retour";'2019'!$U5;"NB"))))

Tja dan werkt die formule niet natuurlijk.

Code:
=ALS('2019'!$S5="Retour";'2019'!$U5;ALS('2018'!$S5="Retour";'2018'!$U5;ALS('2017'!$S5="Retour";'2017'!$U5;ALS('2016'!$S5="Retour";'2016'!$U5;"NB"))))

Deze werkt wel indien er enkel in kolom S "Retour" staat als er effectief iets in kolom U staat.

Ik weet niet wat je allemaal doet of wil doen maar deze formule werkt toch wel.

Als je op meerdere paarden gokt, dan mag je dat rustig in je topic vermelden ... kwestie van elementaire beleefdheid en respect voor de mensen hulp bieden ... :thumb:

Egoïstisch om op meerdere fora dezelfde vraag stellen zonder dit aan te geven.
Je werd er al op gewezen en toch is het teveel gevraagd om dit even te melden.
Waarom dat egoïstisch is zal je toch zelf wel kunnen bedenken, anders leg ik het je eens uit.

Weet niet waar dit allemaal op slaat maar lezen is niet jullie sterkste vak.

In een andere topic had ik deze formule gekregen: =ALS(EN('2017'!A5="Retour";'2017'!B5>0);'2017'!B5;ALS('2016'!A5="Retour";'2016'!B5;""))
Deze werkt echter niet met het bijgevoegd bestand.
Maar die werkt dan weer wel en dan weer niet. Hij geeft alleen data ingevoerd in 2017 weer maar als ik deze verwijder komt niet de data van 2016 hier weer voor in de plaats.

Er is niks egoïstisch aan om op meerdere kennis plekken om hulp te vragen.
Dat je gewoon verkeerde niet werkende formules heen en weer smijt kan ik niks aan doen.
Je op deze af reageren omdat je er zelf ook niet uitkomt is een beetje zielig.
Maar laat maar, ik zoek het zelf wel.
Je toon liet vanaf het begin al te wensen over.

Moderator, deze topic kan gesloten worden a.u.b.

Blijkbaar een kort lontje.
Al je teksten verandert naar n.v.t
En op het ander forum alles op slot laten plaatsen.
Op het ander forum had ik die formule geplaatst voor de jaren 2016/2017 met de vermelding dat ik dringend moest gaan werken wegens de late schift.
We zijn hier allemaal vrijwilligers die anderen proberen te helpen,en sommige zijn ook op meerdere forums actief voor onze hobby.
Was van plan om deze avond even verder te kijken. Bij nader inzien zal ik maar een andere vraag bekijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan