ladekeuze probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Berichten
195
Hallo,
ik heb een probleem met de lade keuze van mijn Canon MG5250.
printen ging altijd prima, na de opdracht printen haalde hij keurig het papier uit de onderste lade.
nu na het printen van diploma's en dus het gebruik van dikker papier via de achterste lade,wat prima gelukt is, wil hij het gewone print werk ook via de achterste lade doen. zeer vervelend omdat ik dan steeds 1 A4 moet invoeren in de achterste lade.
ik hoop echt op een oplossing want dit is bijzonder vervelend.
m.v.g Martin
 
Volgens de handleiding:
Afhankelijk van het type document dat wordt afgedrukt, is het mogelijk dat de methode voor
papierinvoer die in het printerstuurprogramma is ingesteld niet goed werkt.
Open in dit geval het eigenschappenvenster van het printerstuurprogramma via het dialoogvenster
Afdrukken (Print) van de toepassing en controleer de instelling voor Papierbron (Paper Source) op
het tabblad Afdruk (Main).
 
alle instellingen staan goed maar hij blijft de achterste lade pakken. ik ben dan ook van plan alles "even" opnieuw te installeren.
bij MG5250 moet eerst de software (canon solution menu) geinstalleerd worden en volgens mij dan pas de printer inpluggen op de PC.
volgens mij staat op de mee geleverde CD het solution menu maar niet de drivers.

ik weet dit alles niet zeker dus is mijn vraag: kan het zo zijn dat de drivers geinstalleerd worden zodra de printer aan gesloten wordt op de pc.

b.v.d Martin
 
Ja, dat is heel best mogelijk als Windows de printer herkent bij aansluiten..
 
inmiddels alles opnieuw geïnstalleerd en het probleem is er nog steeds.
in voorkeurinstellingen staat.
papierbron: automatisch selecteren.
heb ook al eens de voor lade geselecteerd maar blijft de achterste gebruiken.
misschien nog iemand een tip...
 
na contact gehad te hebben met Canon nog steeds geen oplossing.
de software opnieuw geinstalleerd maar helaas.
wanneer ik de printer op een andere computer aansluit blijft hij ook uit de achterste lade papier pakken.
er is dus iets mis in de printer, weet niet of daar ook software inzit en als dat zo is, of het te bewerken is.
blijft dus irritant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan