Publisher

Status
Niet open voor verdere reacties.

rioteri

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2014
Berichten
37
Hallo,

Ik heb in Publisher wat tekst en plaatjes gemaakt die ik dubbelzijdig wil laten printen.
In de bijlage kan men op pagina 1 V & A zien staan (voor en achterkant). Als ik print dan gaat het goed met pagina 1, pag 2 gaat vervolgens helemaal fout (blanco), pagina 3 weer wel goed en 4 weer fout...
Is dit een printerinstelling of moet ik iets aanpassen in Publisher?

Bedankt.Bekijk bijlage Publicatie3.pub boek versie.pdf
 
Bij het afdrukken, bij de printeropties 2zijdig printen aangezet?
 
Wat is de standaardmargegrootte (boven en onder) in jouw document?
 
Als je (even om te testen) de afbeeldingen allemaal wat kleiner maakt en de marges vergroot naar bijv. 0,6 of 0,8 mm, wat gebeurt er dan?
 
Beste gast0225,

De marges heb ik al een veranderd en dat mocht niet baten.. het moet aan iets anders liggen...
 
Oké, misschien in toekomstige gevallen in je startbericht even aangeven wat je al geprobeerd hebt en waar het dus niet aan ligt, in dit geval de marges. Da's wel zo makkelijk voor degenen die met jou mee willen denken, het scheelt ze een bericht typen.
Stuur de .pub eens naar mij, (mailadres inmiddels verwijderd) dan test ik 'm op mijn printer (die staat standaard op dubbelzijdig printen ingesteld).
Ik kan de .pdf wel proberen, maar da's toch nét even weer anders dan de originele .pub
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist de .pdf uitgeprint (die je mij mailde). Da's dezelfde als die in je startbericht als bijlage is bijgevoegd. Ik ben echter nieuwsgierig naar het originele .pub bestand, hoe dat zich gedraagt op mijn printer. Wil je mij dat nog even mailen?

De .pdf wordt trouwens door mijn printer keurig netjes op 2 A-4tjes uitgeprint, voor -en achterzijde precies zoals de .pdf ze laat zien.

Ik heb mijn mailadres hierboven maar weer verwijderd. Dan loop ik minder risico op mailtjes van grapjassen.
 
Laatst bewerkt:
Oké, ik heb je originele .pub ontvangen en uitgeprint. Daar staan trouwens geen paginanummers op, zoals die wel in de .pdf staan.
Op zich ging het uitprinten prima, ware het niet dat er mede een leeg vel door de printer wordt 'uitgespuugd'.
De plaatjes en tekst worden wel keurig netjes op de juiste positie / pagina's uitgeprint. Waarom dat lege vel mede wordt uitgeprint heb ik helaas ook niet kunnen ontdekken.
Wél is het zo dat van het grote stuk tekst links boven op pagina 2, een héél, héél klein stukje van de bovenste regel (0,1 mm of zo) niet werd uitgeprint. (printbereik van de printer wordt waarschijnlijk 'aangevallen')

Dit bevestigde bij mij toch het vermoeden dat er iets met de marges moest gebeuren. Ik heb de marges toen verkleind naar 0,55 cm en de plaatjes een fractie kleiner gemaakt en toen kwam de print er perfect uit. Dat extra lege vel blijft wel meekomen, maar de twee pagina's die door de printer worden uitgeprint zijn precies zoals jij de pagina's in de .pub hebt gemaakt.

Ik vermoed dat je toch nog eens wat moet experimenteren met de marges. Zet die bijv. rondom op 1 centimeter en probeer het dan nog eens.
 
@gast0225.
Tip: Kijk bij die persoon in het profiel, heeft de berichtenoptie aan staan, kan je je mailadres via privebericht sturen i.p.v. openbaar.
 
Ja, dank je voor de tip.
Ik heb het gast0225 mailaccountje indertijd speciaal aangemaakt voor de Helpmij (voor mensen die dat niet 'aan' hadden staan), dus als er n.a.v. plaatsing 100 mailtjes binnenkomen, vind ik dat niet echt vervelend. (zolang er maar niet gescholden wordt of dat soort uitingen zoals je wel eens op usenetachtige voorzieningen tegenkomt)

Ik heb het accountje jaaaaaaren geleden aangemaakt en geloof ik pas 5 keer of zo hier gebruikt / geplaatst en het is nog nooit misgegaan.

Enne, Rioterie, misschien wel zo handig om de vermoedelijke oorzaak die we inmiddels een beetje hebben ontdekt, hier even op het forum te vermelden.
 
Laatst bewerkt:
Er is helemaal niets opgelost dus er valt ook niets te vermelden...
het ligt simpelweg niet aan de marges..
 
Oh? Dat filmpje dat jij mij stuurde liet m.i. toch een perfecte weergave van het e.e.a. zien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan