WPL-05G300: POWERLINE AIRSTATION™ twee signalen(accounts) uitzetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik zoek volgende oplossing.
IK heb een powerline airstation stekker die ik vooral gebruik om internet te hebben op plaatsen waar normaal geen bereik is zoals in de kelder of achteraan in de tuin.
Deze stekker hangt nu gewoon bij in mijn netwerk waardoor ik bij al mijn bestanden zoals ook op mijn nas kan wat natuurlijjk perfect is omdat ik dan ook overal toegang heb tot mijn muziek.
http://www.gadgetgear.nl/2013/03/review-buffalo-powerline-av500-wifi-n-starter-kit/

Probleem is echter wanneer er vrienden van mijn zoon komen deze die stekker ook vaak gebruiken en op die manier toegang hebben toe heel mijn netwerk.

Nu was mijn vraag of het mogelijk is om deze stekker twee signalen te laten uitzenden, 1 signaal met toegang voor het gehele netwerk en 1 signaal voor bezoekers waardoor zij alleen toegang hebben tot internet ?

P.S : ik heb die powerlan al eens ingesteld voor bezoekers alleen zodat zij alleen toegang hadden tot internet maar wanneer ik dan zelf gebruik maakte in de tuin van de powerlan kon ik zelf dan weer niet meer op mijn nas geraken.

Bestaat hier een oplossing voor ?
 
Helaas is dat een beperking van de apparatuur zelf. Er zijn apparaten die 2 wifi netwerken op kunnen zetten.

Als je (hoofd)router mogelijkheden heeft tot het opzetten van een vpn zou je dat nog kunnen overwegen, maar anders ben je aangewezen op een extra apparaat.
 
Hoofdrouter zal niet lukken.
Dan ga ik voor de tweede optie.
Ik heb nog enkele gewone van die powerlans liggen en nog een oude draadloze wifi router. Dan maak ik daar wel een apart acces point mee die ze ook overal kunnen inpluggen en wifi hebben. Is wel nog zo een G toestel, 54 mbit dus.

P. S : als ik nu een simpele wifi extender in zo een powerlan zou steken zou het dan kunnen lukken of is dat ook geen optie ?
 
Moet ik een beetje oppassen omdat de benamingen makkelijk verward worden:

Een extender heeft in principe geen eigen setting, echter zijn er ook redelijk wat producten waar je zelf wel meerdere instellingen kan doen (Een "pure" extender is echter geen oplosing omdat je dan hetzelfde probleem hebt dat je nu hebt). Een oude router instellen of een "extender" waar je een eigen SSID in kan stellen is verder inderdaad prima. Eigenlijk moet je zo'n oplossing ook weer extra beveiligen, maar voor "gewoon even" kan dat prima.
 
Ik heb nu wel gemerkt dat ik in de WPL-05G300 3 SSIDS kan instellen.
Misschien is hier wel iets met te doen ?
Naamloos.png
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de handleiding niet zo online vinden, maar mogelijk moet je dan even de "separate feature" aanzetten. Het klinkt als de juiste optie, maar kan het niet vinden in een handleiding.

Als de separate optie doet wat ik denk dat die doet zou die alleen mensen naar het internet toe moeten laten.
 
Ik denk dat dat inderdaad de perfecte oplossing was.
Wanneer ik inlog onder netgear kan ik overal aan, inc de nas.
Wanneer ik inlog onder bezoekers kan ik alleen op internet.

Toch wel deftig materiaal die Buffalo.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan