Spam in Gmail sneller verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Vandaag hielp ik familie met wat computerzaken. Één van de onderwerpen was ontvangst van spam. Het spamfilter van Gmail doet zijn werk goed, want vrijwel alle spam belandt in de daarvoor bestemde map.

Toch wordt het vollopen van de map als vervelend ervaren. Spam wordt automatisch na 30 dagen verwijderd en het zou de voorkeur hebben als dit sneller automatisch gebeurt. Ik heb de instellingen nagelopen, maar kan praktisch geen instellingen voor spam-afhandeling vinden.

Klopt het dat er wat dit betreft niks valt in te stellen of zie ik toch iets over het hoofd? Ben zelf geen Gmail-gebruiker dus ik zou zomaar iets over het hoofd kunnen zien.
 
Hallo. In Gmail worden berichten in Spam en Prullenbak na 30 dagen automatisch verwijderd, maar andere e-mails moet je steeds handmatig verwijderen. Je kan bijvoorbeeld wel een filter maken (Instellingen > Filters > Nieuwe filter maken) om alle nieuwsbrieven onder een bepaald label te archiveren, maar die blijven dan nog steeds in je mailbox tot je ze zelf verwijdert, ik ervaar dat ook als min of meer lastig. Ik verwijder zelf spam iedere 14 dagen zelf en kijk dan snel even of er nog een gewenste tussen zit, want dat kan ook nog wel eens.
 
Thanks. Mijn vraag heeft puur betrekking op de spam-afhandeling en niet op het filteren van andere berichten.

Oké, voor zover jij weet valt die 30 dagen dus ook niet in te korten?
 
Helaas zit deze optie niet in Gmail.

Eventueel kan er een filter gemaakt worden welke tracht berichten met spam direct weg te gooien, maar deze oplossing kost veel tijd en werkt alleen voor spamberichten die vaker terugkomen.
 
Filter maken duurt nog geen minuut ... :d

Je opent Gmail -> Tandwieltje -> Instellingen -> Filters en geblokkeerde adressen -> Nieuw filter maken -> voer in het veld Met de woorden "is:spam" in (zonder aanhalingstekens) en klik op Filter maken met deze zoekopdracht >>.

Bevestig het maken van de filter door een klik op OK.

Zet nu vinkjes bij: Inbox overslaan (archiveren), Markeren als gelezen, Verwijderen.

Klik op Filter maken.

That's it ! ... je SPAM gaat nu rechtstreeks naar de Prullenbak.
 
Ik heb je de opties gegeven met de mogelijkheden die er zijn en wat @de jean zei, en 30 dagen is niet in te korten inderdaad.
 
Bedankt voor jullie tips. gast0205 is hier volgens mij lekker handig mee.

Klinkt goed, maar direct verwijderen hoeft nou ook weer niet. Is een filter dat spam na een week verwijdert denkbaar?
 
Neen, dat is niet realiseerbaar ... nu, wat in de Prullenbak zit bij Gmail is nog gedurende 30 dagen terug op te vissen, na 30 dagen wordt het automatisch verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan