Norton Security Sonar melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Het is 23 december 2016 en werkelijk niet te geloven deze melding. Waar slaat dat op? Duizenden keren zonder problemen en meldingen CCleaner gebruikt en nu dit. Zou het werkelijk zo zijn dat CCleaner de software heeft aangepast en inbreekt op jouw computer, privacy schendt en malware plaatst? Ik download en installeer altijd via FileHippo.

Bekijk bijlage 287619
 
Geeft je scanner geen vindplaats aan? Er is namelijk malware in omloop dat zich ccleaner64.exe noemt. Als het bestand zich op de normale lokatie bevindt : in de map van Ccleaner, dan is het een 'vertrouwd' bestand. Elke andere (Windows) lokatie, zoals bijv. system32, is niet goed.
 
Bestandsnaam: ccleaner64.exe
Volledig pad: c:\program files\ccleaner\ccleaner64.exe
____________________________
Aanwezig op computers vanaf*
14/12/16 om 20:39:37

Laatst gebruikt*
23/12/16 om 10:15:15

Opstartitem*
Nee

Gestart*
Ja

SONAR-beveiliging controleert op verdachte programma-activiteiten op uw computer.
____________________________

ccleaner64.exe
Zoeken

Erg weinig gebruikers
Minder dan 5 gebruikers in de Norton Community hebben dit bestand gebruikt.

Nieuw
Dit bestand is 8 dagen geleden uitgebracht.

Hoog
Dit bestand heeft een hoog risico.

___________________________
Bron: externe media
____________________________

Vingerafdruk van bestand - SHA:
Niet beschikb.
Vingerafdruk van bestand - MD5:
Niet beschikb.
 
Als dit het is:

Volledig pad: c:\program files\ccleaner\ccleaner64.exe

dan denk ik dat er weinig aan de hand is. Je zou eens op het forum van Norton kunnen kijken / vragen?
 
Vroeger maakte ik wel gebruik van het Norton forum. Maar die mensen zijn niet altijd even slim. Ook feedback doen ze niets mee. Ik heb alles gescand met MBAM en Norton, niets gevonden en dan geloof ik het wel. Minder dan 5 gebruikers... kan niet kloppen. Ik denk dat dat soort software geprogrammeerd is om eens in de zoveel tijd eens een melding te geven, dat doet MBAM ook steeds vaker terwijl er niets aan de hand is. Vorige week nog. MBAM nooit gereageerd en nu plotseling wel op Auslogics DiskDefrag (is verwijderd). Dit programma is al jaren verwijderd, mogelijk wat registersleutels of map achtergebleven en nu reageert MBAM ineens. Dat kan toch niet kloppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan