Laggspikes & Framedrops

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssjoerdy

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Berichten
59
Hoi,

Ik heb thuis een custom build game pc met daarin een GTX 970, nog nooit problemen mee gehad en ben er over het algemeen ook heel blij mee. Maar laatst was ik samen met een vriend Rocket League aan het doen en ik kreeg random, uit het niets een frame drop die uiteindelijk leidde tot het volledig vastlopen van het spel. Alles wat ik na deze 'crash' opstartte vertoont nu laggspikes en een lage fps. Zo kon ik Planet Coaster zonder moeite aan en heeft deze nu nog een maximale FPS van 25 +/-. Battlefield 1 was eerder ook zonder moeite 60 FPS en ervaart hetzelfde. Rocket League draait hij daarentegen wel op een ruime 60 FPS alleen ervaart wat lichte framedrops. The Long Dark, een nog niet eens geweldig geoptimaliseerde Steam Early Acces game draait ook met framedrops.

Er is verder niets opvallends gebeurd en het kwam echt spontaan. Gelijk gedacht aan de videokaart, deze even een stresser gegeven en daaruit kwam dan weer niets geks, geen hoge temperaturen onder full load, geen gekke bewegingen en een steady FPS. Daarna CPU gecheckt, ook geen rare temperaturen idle en onder load. Windows gereset of het misschien aan de software lag, heeft ook niets uitgehaald. Ik ben ten einde raad en lichtelijk bang dat mijn arme GTX 970 iets heeft.

PC Specs:
I7 4770K
GTX 970
MSI Z87-G45
Corsair CS650M

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik werk graag mee!
 
Inderdaad nog garantie. En om veder in te gaan op de vragen:
Windows build: Versie 10.0.14393 Build 14393
Nvidia Driver versie: 376.33
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan