Windows 7 SP1 installeren lukt niet na terugzetten naar recovery partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
132
Ik heb hier een vriend die zopas een Pioneer controller DDJ-SB2 heeft gekocht. Ik wil deze installeren op zijn Samsung laptop R730 die ik terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen via de recovery functie.
Nu heeft deze controller SP1 nodig van Windows 7.
In de geschiedenis van Windows Updates zie ik bij status "voltooid" sta maar toch is deze niet geïnstalleerd.
Wanneer ik nu naar Windows Updates ga kijken staat de SP1 er niet meer bij. Bij mijn systeem staat echter Windows 7 Home Premium (zonder SP1 dus :( )
Ik heb ook deze mogelijkheden geprobeerd (zie verdere link) maar niks lukt.... Iemand de oplossing? Ik zou liever NIET upgraden naar Windows 10. https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2498452



Ik heb een paar screenshots bijgevoegd ter info :

W7.jpg W7.1.jpg
 
Voor problemen met installeren van Windows 7 Service Pack 1, kijk je
hier
. Bij foutmelding 0x8024200D tijdens de installatie van Windows 7 Service Pack 1, voer je
deze FixIt
uit.
 
Lol, een ISO kun je mounten met een virtuele dvd speler, branden op een DVD met Imgburn b.v., op een USB stick zetten met Rufus of gewoon openen en de bestanden in een map zetten..

Met PeaZip b.v.
http://www.peazip.org/
 
Dit gaat toch over een trage update herstellen en niet over een update die niet wordt geïnstalleerd of zie ik dit verkeerd?

Lol, een ISO kun je mounten met een virtuele dvd speler, branden op een DVD met Imgburn b.v., op een USB stick zetten met Rufus of gewoon openen en de bestanden in een map zetten..

Met PeaZip b.v.
http://www.peazip.org/

Kan ik dan met Rufus een bootable USB stick maken als ik dat ISO bestand weg schrijf op de stick zodanig dat update van SP1 begint wanneer ik laptop opstart?
 
Nee hoor, je kunt gewoon in windows zelf doen, gewoon uitpakken met die Peazip naar een map.
Het is geen bootable ISO.
 
Je hoeft van het resultaat van het uitgepakte .ISO bestand alleen 1 bestand te bewaren en te starten (als je de installatie niet via Setup.exe wilt doen die ook wordt uitgepakt):
Voor Windows 7 32 bit:
windows6.1-KB976932-X86.exe
Voor Windows 7 64 bit:
windows6.1-KB976932-X64.exe

Wil je de juiste versie gewoon 'los' downloaden: Vanaf de W7 computer, dus de juiste taal wordt dan gedetecteerd de link van Lange Pier in posting #4 volgen maar daarbij het .ISO bestand laten voor wat het is.
Wel even opletten: Zodra je op Downloaden hebt geklikt moet je nog aanvinken/kiezen welke versie je wilt downloaden, en daarvoor moet je de schuifbalk naar beneden trekken om de (voor jou) juiste versie voor Windows 7 te vinden.
Voorbeeld: Stel dat je een NL versie van Windows 7 hebt en je hebt op de link van LP geklikt en daarna op Downloaden dan moet je voor Windows 7 32 bit de schuifbalk naar beneden trekken en (helemaal onderaan) kiezen voor (oftewel aanvinken):
windows6.1-KB976932-X86.exe
Voor Windows 7 64 bit is het (1tje hoger in die lijst):
windows6.1-KB976932-X64.exe

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
In Lange Pier zijn handtekening staan twee linkjes: het downloaden van Speccy en het produceren van een snapshot ... zou je Speccy willen uitvoeren en de geproduceerde link hier posten ?

585efa4f02945-speccy.dutch2.jpg
 
Dit gaat toch over een trage update herstellen en niet over een update die niet wordt geïnstalleerd of zie ik dit verkeerd?
Nee, het gaat om Windows Update werkend te krijgen na een schone installatie; Titel die ik eerst aan het onderwerp gaf was: "installeer de servicing stack update en de rollup na schone installatie" De titel is echter gewijzigd door de moderator hier...
 
Deze morgen na gisteren goed te hebben gevierd terug met frisse moed begonnen en wat denk je... ik check even nog Windows updates. Er zijn terug updates beschikbaar, deze keer echter begint de SP1 wel te installeren... :shocked:

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Misschien best een herstelpunt maken van deze toestand zodat ik dit probleem niet meer moet mee maken...:)
 
Een verklaring heb ik niet meteen, maar laat het duidelijk zijn dat er nog aardig wat updates te installeren zijn (> 200) en dat je het zoeken naar updates moet blijven herhalen tot daadwerkelijk alle updates geïnstalleerd zijn.

Windows Update maakt sowieso een herstelpunt aan bij de installatie van SP1.

Je maakt een schijfkopie na het voltooien van alle updates (deze schijfkopie wordt op een externe harde schijf opgeslagen) en je maakt tevens een bijhorend opstartmedium (CD/DVD of USB-stick) aan.

Nadien kan je - eventueel na het aanpassen van de opstartvolgorde in je BIOS - opstarten vanop het opstartmedium en de schijfkopie (terug)plaatsen ... dit kan zowel op de harde schijf van waar deze kopie afkomstig is, als op een nieuwe HDD/SSD.

Wil je het veilig houden, dan stockeer je je schijfkopie dubbel : op twee verschillende externe harde schijven dus.

Mogelijkheden genoeg: Macrium Reflect, Paragon, EaseUS, ... , usw, usw ...

Handleidingen:

- Macrium Reflect Free

- Paragon Backup & Recovery 14 Free

- EaseUS Todo Backup Free

- Aomei Backupper
 
Een verklaring heb ik niet meteen, maar laat het duidelijk zijn dat er nog aardig wat updates te installeren zijn (> 200) en dat je het zoeken naar updates moet blijven herhalen tot daadwerkelijk alle updates geïnstalleerd zijn.

Dat begrijp ik wel maar in mijn post #1 zie je toch op afbeelding dat het SP1 zou geïnstalleerd zijn op 24/12 maar dat deed bleek toch niet het geval te zijn.
 
Dat bleek inderdaad niet het geval te zijn en da's meteen ook de reden waarom SP1 gisteren begon te installeren.
 
Aan boord wel maar of ze nu geïnstalleerd zijn... dat is iets anders ;). Van de SP dacht ik ook dat het ok was.... tot ik naar mijn systeem eigenschappen keek, toen stond het er nog niet bij en gisteren begon deze opeens wel te installeren

Het belangrijkste echter nu is de SP1 zodat ik de software van mijn vriend zijn DJ controller kan installeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan