Editor Editpad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Beste forummers,

Ik heb een vraag over de editor Editpad. Heeft iemand van jullie daarmee ervaring?
 
ik ben jaren geleden overgeschakeld naar notepad++, maar wat is de vraag?
 
Bij een website die ik in beheer heb, heb ik om spam te bestrijden van een pagina het e-mail adres dat in ascii stond - leesbaar dus - omgezet naar onleesbare numerieke weergave. Ik begrijp niet waarom Editpad de broncode toch wel leesbaar weergeeft terwijl wanneer ik in de browser via de rechter muisknop de broncode bekijk een numerieke code zichtbaar is. Dit is overigens niet met alle pagina's van de betreffende website het geval. Ik heb in Editpad al een paar opties gevonden (iets met text encoding) die bewerkstelligen dat het e-mail adres met Editpad wel numeriek wordt weergegeven, maar na de pagina te hebben opgeslagen zie ik bij opnieuw laden in Editpad dat het e-mail adres toch weer leesbaar is (maar niet leesbaar in de browser via de rechter muisknop).
 
Ik zou gewoon eens met notepad++ aan de slag gaan, zoals al gesuggereerd is, want blijkbaar heeft dat Editpad beperkingen waar je niet (makkelijk) omheen komt. Ik gebruik het, net als wampier, zelf ook.

Uiteraard kun je ook naar uitgebreidere opties kijken, zoals een hele IDE. Ik denk daarbij bijv. aan Eclipse (link). Uiteraard heeft een IDE meer mogelijkheden maar is daarmee wat teveel van het goede en kost je extra tijd om (te leren) ermee om te gaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mij inmiddels vertrouwd aan het maken met Notepad++ en krijg de indruk dat dit het meest geschikt is voor mij.
 
Het is inmiddels al weer even geleden dat ik Notepad++ gezien heb maar zelf prefereer ik voor kleine wijzigingen Geany, vooral de herkenning van classes / variabelen in andere openstaande documenten is een feature welke ik zeer waardeer.

Iets uitgebreidere texteditor welke meer naar een ide doet leunen is Atom by Github. Krijg je onder andere ondersteuning voor diensten als Emmet er gratis bij ;)

Note: Zoals aangegeven, gebruik al tijden eigenlijk geen (basis) text-editor meer en notepad++ is nog langer geleden dus het zou kunnen dat notepad++ dit inmiddels ook kan.
 
Ik werkte met Editpad veel met "Zoeken en vervangen" en dat kunnen meerdere regels zijn. Maar ik zie dat Notepad++ maar 1 regel kan vervangen. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Geef eens een voorbeeld? notepad++ kan zelfs een specifieke code vervangen in meerdere files...
 
Ik zie niet hoe ik meer dan 1 regel code onder elkaar in het vak "Vervangen door" kan zetten:

Zoekvak.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk door Reguliere expressie aan te vinken en het vinkje daarachter aan te zetten.
 
Ik zou het idee krijgen dat het met de keuze "Uitgebreid" kan, waarbij je \n gebruikt voor een regelovergang, \t gebruikt voor een tab etc.
Dus dat de volgende 2 regels:
Dit is een test
Het Helpmij forum
met de modus "Uitgebreid" geactiveerd de zoekstring zou worden:
Dit is een test\nHet Helpmij forum

en dan natuurlijk bij de vervangstring ook deze speciale zaken geldig zijn.

Natuurlijk kan ik er naast zitten. :D

Tijs.
 
Ik heb je suggestie uitgeprobeerd maar het werkt niet. Met EdidPad gaat het zo:

Zoeken en vervangen met Editpad.jpg
 
Ik heb het zelf nog even getest en dnties heeft het juist. Code die je wil invoeren met \n ertussen. Je moet dus wel de extended mode aanzetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan