Google recaptcha

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Ik probeer op het contact formulier van mijn website Google Recaptcha te installeren.
Echter als ik de tutorial volg en de onderstaande code invoer, krijg ik gewoon een "Submit"button en niet het recaptcha formulierveld.
<button
class="g-recaptcha"
data-sitekey="12345678gdiojvijvoijmfclsijfokisugsvo;sikjojo****"
data-callback="YourOnSubmitFn">
Submit
</button>

Iemand enig idee wat er is kan gaan?
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb hiernaar gekeken en de html code ingevoerd. Ik krijg alleen een submit button. Geen idee waar ik dat javascript moet plaatsen etc. Zal wel makkelijk zijn voor iemand die er verstand van heeft maar het gaat mijn pet te boven:eek:
 
Javascript hoor voornamelijk in de head-sectie van je HTML.
 
Bedankt, ik denk dat ik eerst eens naar mijn contactformulier moet kijken. Dit heb ik indertijd met Snaphost gedaan. Daar zit ook een Captcha in, maar als ik het één en ander ga wijzigen in dat formulier werkt het natuurlijk niet meer. Dus ik moet eerst eens kijken hoe ik een werkend formulier kan maken zonder gebruik te maken van zo'n dienst.
 
Nieuw formulier

Ik heb een handleiding gevonden voor het maken van een formulier zonder captcha zodat ik later de recaptcha van Google kan gebruiken als het formulier werkt.
Ik heb eigenlijk alles gedaan zoals beschreven in onderstaande handleiding alleen krijg ik een foutmelding dat het formulier niet wordt verzonden. Het formulier staat op deze pagina: http://www.vxd.nl/contact.html
Zelf vermoed ik dat ik een fout maak in stap-1 het definiëren van de URL....maar ik zou niet weten wat ik fout doe.

Iemand misschien een hint voor me?

Foutmelding:
An error occurred while processing the form .

Please contact us (www.vxd.nl) directly since this form is not working .
www.vxd.nl apologizes for any inconvenience this error may have caused.


Handleiding die ik gevolgd heb:

EEN WEBSITE FORMULIER VERZENDEN MET FORMMAIL
Download Formmail.
Unzip het bestand, en zet de bestanden in de map op je computer waar het formulier staat.
Het bestand sampleform.htm is een voorbeeld formulier. Als je zelf een formulier hebt gemaakt kun je dit verwijderen.
Open formmail.php in een webeditor. De meeste programma's - zoals Kompozer of DreamWeaver - openen PHP bestanden en geven de code overzichtelijk weer. Het script is ook te openen met Kladblok.
Zoek dit stukje code op (gebruik zonodig de zoekfunctie):
$TARGET_EMAIL = array($EMAIL_NAME."@yourhost\.com$");
Vul bij yourhost\.com het achterste deel van je e-mailadres in. Als de gegevens uit het formulier naar margreet@hotmail.com moeten worden gestuurd dan wordt de code:
$TARGET_EMAIL = array($EMAIL_NAME."@hotmail\.com$");
Sla het bestand op.
Open je formulier, en ga naar het gedeelte in de code waar <form> begint:
Vul bij action het pad in naar formmail.php. Bijvoorbeeld:
<form method="post" action="http://www.mijnwebsite.nl/formmail.php" name="mijnformulier">
Let op: dit moet exact kloppen. Als op jouw server het formulier en formmail.php in de map contact staan, dan moet dat ook hier worden aangegeven.
Voeg nu deze regel code in:
<input type="hidden" name="recipients" value="email@adres.nl" />
Vervang email@adres.nl door het juiste e-mailadres.
Sla het formulier op.
Plaats via FTP het formulier en formmail.php op de server.
Open de website in een browser.
Vul het formulier in en klik op de verzendknop.
Als het goed is krijg je nu een bevestiging dat het formulier is verzonden.
Informatie overgenomen van: http://www.webwijzer.nl/website-maken/formulier-website.html#ixzz4TwOcrPtQ
 
You're not supposed to browse to this URL; it should be accessed from a form.

Je moet het wel via een formulier oproepen, en niet los.

Laat je formulier eens zien, en je formmail.php (tussen code tags)
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je er even naar wil kijken. Op het moment ben ik niet thuis. Ik ga het vanavond posten.
 
Nee is inderdaad een tikje gecompliceerd denk ik.
Had nog wel even de handleiding gevolgd en zag dat ik een foutje had gemaakt in het PHP bestand. Dat heb ik veranderd en ik krijg nu wel de bevestiging dat het werkt na het invullen van het formulier.

Thanks! We've received your information and, if it's appropriate, we'll be in contact with you soon.
Your form submission was processed by FormMail (9.14), a PHP script available from www.tectite.com.


Ik krijg echter geen mailtje in mijn postvak met het ingevulde formulier.
Morgen ga ik even kijken naar de link die jij doorgestuurd hebt.
 
Ik zou dat script zeker aanraden. Als je geen mail krijgt, vraag dan even na bij de hosting of de mail()-functie van PHP wel ondersteund wordt.
In een uniek geval heb ik wel eens vernomen dat die inderdaad uit stond, en dat men maar PHPmailer moest installeren als bijbehorende functie om te mailen via SMTP. (Hoewel dat ook van mijn voorkeur geniet bovenop de standaard PHP mail() functie)
 
Het werkt!
Heb het emailadres in het PHP script veranderd naar een gmailadres.
Waarschijnlijk werd de mail geblokt door een spamfilter op mijn server.

Kreeg het mailtje met het ingevulde formulier: (alleen mijn naam René wordt wat vreemd weergegeven)

FullName: René Vink
EmailAddr: jaapaap@gmail.com
contact: Y
mesg: test3

==================================

REMOTE_HOST=80.60.***.**
REMOTE_ADDR=80.60.***.**
HTTP_USER_AGENT=Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.87 Safari/537.36 REMOTE_USER=
 
Blijkbaar kan het script niet goed overweg met UTF-8 tekens, zoals een ë of andere exotische tekens.
 
Third-party is erg makkelijk, maar je hebt de afhandeling niet geheel in eigen handen. ;)

Maar als je de basis van PHP kent is een eigen geschreven contactscript niet heel lastig.
 
Third-party is erg makkelijk, maar je hebt de afhandeling niet geheel in eigen handen. ;)

Maar als je de basis van PHP kent is een eigen geschreven contactscript niet heel lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan