KPN ZxV10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
106
Mijn Kpn ZxV10 modem kan draadloos de 802.11n ondersteunen 100 Mbps.
Kan ik met een nieuw modem 802.11ac een hogere snelheid behalen?

Moet ik dan een nieuw wireless kaartje in mijn desktop installeren of kan
het ook anders met bijvoorbeeld een repeater met een rj45 aansluiting?
 
Mijn vraag kan je ongestraft het modem omwissel.
Met andere woorden weet je de instellingen van KPN.
Als je dat weet en kunt dan zou ik voor een ander modem gaan.
bijvoorbeeld deze Netgear Nighthawk R7000 - Router.
Je ontvanger, desktop dus, moet die snelheden dan wel kunnen ontvangen en verwerken.
 
Erg onduidelijke startposting (je geeft ruim te weinig informatie), maar alvast de volgende bemerkingen:
a. Je hebt er alleen op je lokale netwerk wat aan, als je Internet-verbinding niet een hogere snelheid heeft dan 100mbit/s.
b. Ga er maar vanuit dat je inderdaad een extra 802.11ac netwerkadapter nodig hebt (bijv. via USB) als je de 802.11ac snelheid wilt bereiken op je (lokale) netwerk.

Je maakt niet duidelijk of je van KPN zo'n 802.11ac routermodem kunt krijgen of dat je zelf een 802.11ac router zou moeten kopen.
Moet je er zelf een kopen, en de LAN snelheid is 100mbit van de ZxV10, dan ga je, qua Internet-snelheid, zowiezo niet omhoog, want dan is de 100mbit LAN snelheid de bottleneck. Als ik het goed begrijp zijn er meerdere types ZxV10, dus welke hebt je? Gaat het om deze, dan gaat een zelf aangeschafte 802.11ac naast die routermodem je niet helpen qua Internet-snelheid, want de LAN speed van die ZxV10 is.... 100mbit/s! [Zie vorige regel.]

Wat je bedoelde met je laatste paragraaf is een wireless client apparaat. Die zijn (voor 802.11ac varianten) erg duur én je zult waarschijnlijk (als KPN je geen 802.11ac routermodem geeft) alsnog daarnaast een 802.11ac accesspoint of 802.11ac router nodig hebben(!) Logischer is dus (qua prijs én energiekosten) om een 802.11ac USB wifi adapter te kopen voor je pc, zoals de TPlink Archer T4U (naast een 802.11ac accesspoint of 802.11ac router, indien KPN je geen nieuwe 802.11ac routermodem geeft).

Het belangrijkste deel van bovenstaand verhaal is dat je eerst uitzoekt wat je precies wilt (hoge lokaal netwerk-snelheid of snelle Internet-toegang), of je abonnement (qua Internet-snelheid) wel de 100mbit/s te boven gaat en of er verder nog bottlenecks zijn, zoals de LAN snelheid van de routermodem.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan