Bluetooth in ASUS Vivo AIO V220ICUK? Wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
65
Hallo beste helpers,

Ik heb sinds enkele dagen mijn ASUS Vivo AIO V220IC. Het valt mij op dat ik nergens een mogelijkheid zie om de Bluetooth te gebruiken, wat vreemd is want volgens de specificaties op de website zou er "Bluetooth V4.0" op moeten zitten.

Asus 1.JPG

Maar als ik dan in me instellingen kijk of bij 'Apparaatbeheer' dan kom nergens iets van Bluetooth tegen:

Asus 2.JPG
Asus 3.JPG

Ik moet er wel bij zeggen dat ik na de eerste dag de standaard meegeleverde Asus Windows 10 (-liep voor geen meter/vastlopers) eraf had gehaald en vervangen door een 'kale' Windows 10 Home. Maar zoals ik het zie zou dit, gezien dat bij Apparaatbeheer alles werkt, geen invloed moet hebben gehad op een eventuele Bluetooth device. Daar in tegen staan er wel weer Bluetooth drivers beschikbaar op de website van Asus onder mijn systeem.
Deze heb ik trouwens al geïnstalleerd maar ik krijg na elke driver die ik installeer van de website de melding/vraag of mijn Bluetooth device aangekoppeld is.
ALs ik dan vervolgens op "OK" klik krijg ik de volgende melding dat er geen Device aanwezig is op het systeem.

Daarom de verwarring en vraag van mijn kant uit: Heb ik nou wel of geen Bluetooth Device on-board? Zo ja, hoe krijg ik deze dan draaiend (verstopte instelling ergens???)

Ik heb al onder mijn systeem een beetje Google werk gedaan, blijkbaar is de ASUS Vivo AIO V220IC een weinig verkocht apparaat... Ik kan er niks van/over vinden qua issues. :confused:

Vast bedankt fijne helpers, ik zie jullie reacties en hulp graag tegemoet :thumb:

Groet,

Raymond
 
In veel gevallen zit er een combi mini pci-e kaartje in met WiFi en Bluetooth...
In jouw geval blijkbaar alleen WiFi..
Zet eens een Speccy-link naar het hardware-overzicht van de laptop in je volgende bericht, dan wordt het snel genoeg duidelijk..
Die link krijg je nadat je Speccy hebt opgestart, door dan op "bestand"=> Publiceer => OK => bevestig te klikken, er verschijnt dan een link naar het hardware-overzicht. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Kan je het volledige modelnummer posten ?

ASUS Vivo AIO V220IC-AA111A

Voor Speccy (zie bericht van Scrapheap) :

5860e913347d7-speccy.dutch2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zit een Qualcomm Atheros AR9485 WiFi adapter in het apparaat en die beschikt niet over Bluetooth.. ( datasheet )
Verder is er nog een Realtek PCIe GBE Family Controller aanwezig waarmee je nu met je netwerk bent verbonden.
Bluetooth komt in het hardware-overzicht niet voor...
Ik vermoed dat die Bluetooth 4 specificatie alleen geldt voor de Core i5 uitvoering van het apparaat..., die zal waarschijnlijk ook met 8 Gb geheugen uitgevoerd zijn i.p.v. 4 Gb.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, er bestaan meerdere modellen van de ASUS Vivo AIO V220IC en de ASUS Vivo AIO V220ICUK-BC101X beschikt niet over Bluetooth ... een Bluetooth stick dus.
 
Scrapheap en gast0205,

Bedankt voor jullie hulp. Waar zouden we zijn zonder helden zoals jullie. Case solved :thumb: :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan