Steering Gaming Wheel Driver PC/PS2/PS3 VidaXL Driver kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjp10habbo

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Berichten
29
Hallo, ik heb een tijdje gelden via vidaXL (https://www.vidaxl.co.uk/p/80105/gaming-racing-wheel-for-ps2ps3pc-black) dit stuur aangeschaft, maar ik zit met het lastige probleem dat ik hem op mijn andere computer wil installeren maar ik ben de cd met de drivers kwijt, ik heb het hele internet liggen opspeuren voor de driver maar ik vind hem niet, Iemand die deze driver ter beschikking zou hebben of weet wat de originele naam is van dit stuur, Je ziet ze veel op Chinese websites.


Alvast bedankt en nog Fijne Feestdagen!
 
Ik heb de volgende gevonden;

HID\VID_054C&PID_0268&REV_0100
HID\VID_054C&PID_0268
HID_DEVICE_SYSTEM_GAME
HID_DEVICE_UP:0001_U:0004
HID_DEVICE


Maar als ik deze opzoek, kom ik op PS3 Controllers uit of op Emulatoren ervoor, dit klopt niet

--
Ik heb wel nog de file met de info van de oude pc over gekopiërd een tijdje gelaten, dacht dat via drivermax hem te kunnen terugzetten maar dat is niet gelukt want toen werkte geen enkele USB meer:


<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Description>
<InfFile>
input.inf
</InfFile>
<Architecture>
AMD64
</Architecture>
<DeviceDesc>
<DDS_0>
HID-compliant game controller
</DDS_0>
</DeviceDesc>
<FriendlyName/>
<ClassDev>
HIDClass
</ClassDev>
<ClassDesc>
Human Interface Devices
</ClassDesc>
<Mfg>
(Standard system devices)
</Mfg>
<Provider>
Microsoft
</Provider>
<ClassGUID>
{745a17a0-74d3-11d0-b6fe-00a0c90f57da}
</ClassGUID>
<WindowsVersion>
6.1.7601
</WindowsVersion>
<HardwareID>
<HID_0>
HID\VID_0E8F&amp;PID_0003&amp;REV_0100
</HID_0>
<HID_1>
HID\VID_0E8F&amp;PID_0003
</HID_1>
<HID_2>
HID_DEVICE_SYSTEM_GAME
</HID_2>
<HID_3>
HID_DEVICE_UP:0001_U:0004
</HID_3>
<HID_4>
HID_DEVICE
</HID_4>
</HardwareID>
<HardwareCompatibleIDs/>
<DriverCompatibleIDs>
<DID_0/>
<DID_1/>
</DriverCompatibleIDs>
<DriverCompatibleIDsNames>
<DIM_0>
HID-compliant game controller
</DIM_0>
<DIM_1>
HID-compliant device
</DIM_1>
</DriverCompatibleIDsNames>
<DriverDate>
2006-06-21
</DriverDate>
<DriverVersion>
6.1.7601.18199
</DriverVersion>
<MatchingDeviceID>
<MID_0>
hid_device_system_game
</MID_0>
</MatchingDeviceID>
<DigitallySigned>
0
</DigitallySigned>
<WindowsDefaultDriver>
1
</WindowsDefaultDriver>
</Description>
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik deze opzoek, kom ik op PS3 Controllers uit of op Emulatoren ervoor, dit klopt niet
En waarom zou dat niet kloppen, dat staat er op die site van VidaXL ook bij.... => "Gaming Racing Wheel for PS2/PS3/PC Black"....:shocked:
 
Heb je al eens contact opgenomen met de serviceafdeling van de verkoper ?

service at vidaxl.nl
 
Wat je citeerde als hardware ID ("HID\VID_054C&PID_0268") is niet de juiste, want dat is een Bluetooth adapter.

De juiste hardware ID heb je blijkbaar in Drivermax gevonden op die oude pc, en is:
HID\VID_0E8F&PID_0003
Daar komt uit als apparaten die die ID hebben (o.a.):
MaxFire Blaze2
MaxFire Blaze3
TwinWheel FXE
Speed Wheel RV
SPEED WHEEL 3
BETOP C036
XFX Game Controller

Nu ben je (niet slim) vergeten te vermelden welke versie Windows staat op "die andere pc". Ik heb een aantal links, maar begin eerst met deze webpagina, waar (zover ik kan zien) alle drivers staan. Voor (bijv.) XP zou je GeniusGameDriverX32_20110530.zip moeten downloaden op die pagina. Andere subpagina op die website die mogelijk zinvol is is deze, waar je je dan moet richten op de MaxFire Blaze3(x32).rar (voor 32-bit Windows 8) of MaxFire Blaze3(x64).rar (voor 64-bit Windows 8). En ook hier zouden drivers moeten staan voor jouw apparaat op diezelfde website.

Alternatieven: Je zou hier kunnen proberen als je XP, Vista of Windows 7 hebt, maar ik kan niet instaan voor die drivers, alhoewel ik nodevice doorgaans wel vertrouw.

Klantenservice pagina van VidaXL in Nederland: link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels na contact met VidaXL te horen gekregen dat ze een CD Driver gaan opsturen, bedankt voor jullie hulp. Ik ga inmiddels die driver eens proberen en zien wat dat geeft, beide pc's draaien op 7
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan