3 routers op 1 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Berichten
4
Beste leden,

ik zit met het volgende probleem, ik wil 3 routers koppelen op 1 internet verbinding maar de derde router zend geen internet uit.

Dit zijn de routers die ik in bezit heb:

Speedtouch (van de provider)
Asus RT68u (router zakelijk gebruik gastnetwerk)
Tp-Link Archer c7 (eigen gebruik)

ik heb het nu zo aangesloten:


Speedtouch (Bron)
l
l
l (Lan verbinding Speedtouch ---> Asus RT68U)
l
l
Asus RT68U (gastennetwerk zend wifi uit voor gasten)
l
l
l (Lan verbinding in RT68U ---> TPlink archer c7)
l
l
TP Link Archer c7 ( eigen gebruik ) deze werkt niet.

kan iemand mij uitleggen wat ik dit moet veranderen dat mijn TP link Archer C7 ook internet kan uitzenden.
Ik ben een leek in zulk soort zaken. ik weet wel hoe ik moet inloggen in mijn router met 192.168.x.x maar ik weet niet hoe ik het statisch of iets dergelijks moet instellen.
ik wil dat alle routers ook wifi kunnen uitzenden aangezien dat nodig is.

ik hoor graag van jullie

mvg

leonz
 
Eerste wat je moet doen is bij elke posting de juiste type-namen doorgeven. Dus niet RT68U maar RT-AC68U

Goed, de handleiding van de RT-AC68U beschrijft dat die standaard het 192.168.1.x netwerk gebruikt en de handleiding van de Archer C7 beschrijft dat die standaard het 192.168.0.x netwerk gebruikt.

Ik vermoed dat het probleem er dan in zit dat de Speedtouch hetzelfde netwerk gebruikt als de Archer. Het makkelijkste is dus om het LAN ip-adres van de Archer te veranderen naar 192.168.5.1 ipv. de huidige 192.168.0.1
Archer van alle routers ervoor losgekoppeld laten, verbinden met de Archer vanaf je pc/laptop en inloggen op http://192.168.0.1
Gebruikersnaam+wachtwoord zijn beiden admin
WAN connection type op "Dynamic IP (Most common cases)" zetten. Zodra je de eerste wizard doorlopen hebt, weer inloggen op de Archer, en dan, in de sectie Netwerk - LAN, het IP-adres op 192.168.5.1 zetten en op Save klikken.
Daarna de pc/laptop van de Archer afhalen, de Archer met zijn enige Internet poort verbinden met een LAN poort van de RT-AC68U en de Archer router even van stroom en weer op stroom zetten.

Dat zou genoeg moeten zijn. Wil je (na bovenstaande werkzaamheden) de instellingen van de Archer veranderen in de toekomst (bijv. de wifi instellingen) en ben je op dat moment verbonden met de Archer, dan inloggen op diens nieuwe LAN ip-adres: http://192.168.5.1

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan