Samsung tab 3 start niet meer op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik had een probleem met mijn Samsung tab 3 GT-P5210 dat de batterij niet meer oplaadde.(2,5 jaar oud)
Nu wou ik een hard reset te doen(volume onder + aan/uit knop) en daar heb ik in plaats van cancel continue gedaan met als gevolg : Odin mode.
Downloading, do not turn off target.

En dit blijft zo.

Wat kan ik hier nog aan doen ?
 
Een reset is echter: home, power en volume omhoog.

De tablet zoekt nu naar een bestand om te flashen en dat is er niet.

Houdt de aan/uit knop veel langer ingedrukt dan gebruikelijk. Probeer de reset alsnog. Wacht tot de batterij leeg is en het toestel zichzelf uitschakelt, ik weet niet zeker of dit laatste werkt. Bij een telefoon kan de batterij er even worden uitgenomen.

De levensduur van de batterij wordt verlengd door die af en toe op te laden tot 100 procent maar het toestel meestal weg te leggen op 74 procent (volgens een onderzoek). Het stroomverbruik is afhankelijk van de applicaties die op de achtergrond actief zijn en/of meldingen toegestaan hebben staan plus het ingeschakeld zijn van Bluetooth, WiFi en GPS terwijl dat niet nodig is.
 
De batterij is al uitgemeten en deze was nog ok.

Een reset is echter: home, power en volume omhoog.

Door dit te doen is de tablet dan toch opnieuw opgestart.
Daarna aan de lader gehangen en nu is hij aan het opladen.
Maar toen ik de eerste keer de lader aansloot kreeg ik paar keer na elkaar de melding, aan het opladen, niet aan het opladen. Met een andere lader had ik dit probleem ook dus ik denk dat de usb aansluiting moet vervangen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk het aansluit punt eerst even met een vergrootglas. Bij mij zie ik alleen een zwarte en daarna blauwe batterij in beeld wanneer ik hem aansluit. Diverse apps leveren ongevraagd als extra een scherm met een zogenaamde vordering meter en een kleine reclame. Zulke verborgen apps zijn onnauwkeurig of gebruiken een vreemde meetmethode en verbruiken zelf ook stroom. Misschien wordt er bedoeld dat er meer en minder spanning in de batterij zit, dat kan dan wel zijn als je hem tegelijk ook gebruikt. Ga alleen af op de spanningsindicatie in de bovenste balk van het status en mededelingen venster. Dat is van de tablet zelf.

Blij dat het gelukt is. Succes
 
Ik had de tablet opengedaan en rechtstreeks aan de batterij gemeten terwijl het scherm aanstond.
Momenteel is hij nog steeds aan het laden en zie ik ook eerst zwart en dan een blauwe batterij.
Ik ga nu kijken hoe de stand morgenvroeg is en als hij opgeladen is eens met de aansluiting bewegen.
Alvast bedankt voor de gouden tip.:thumb:
 
Toch iets te optimistisch geweest.
Tablet is nu vanaf 19u30 aan het opladen en toen ik deze daarnet aanzette stond hij op 0%.
Nu is de vraag is de batterij stuk of is het de usb aansluitpunt ?
Ik heb daarstraks rechtstreeks aan de batterij gemeten en toen had ik 3,75V onbelast en daarna met het scherm aan 3,4V.
 
Ze zeggen dat je de middelste connector, bovenop de batterij, even los moet maken en daarna weer aansluiten. Bron: http://www.phonandroid.com/forum/galaxy-tab-2-gt-p5210-ne-s-allume-plus-t93934.html Franse taal. Mogelijk is dat een goede tip.

In de volgende video is de batterij te zien maar jij hebt hem al open.

https://www.youtube.com/watch?v=humtforaj2w

Hier is iemand die kortsluiting heeft in de aansluiting van de stekker.

https://www.youtube.com/watch?v=AeA5UUyvptA

Een USB kabel in de computer zou ook moeten opladen.
 
De connector had ik daarstraks er al afgehaald, dat is misschien ook de reden geweest dat de tablet terug kon opstarten.
Nu blijft de vraag of de batterij nog goed is ?
 
Bij het laden de tablet helemaal uit zetten en de lader moet 2 Ampère stroom geven.
 
Heel de nacht geladen en vanmorgen 1%. (je ziet de batterij opladen, batterijsymbool met blauw in)
Heb daarnet een nieuwe batterij besteld.
 
Dat is goed nieuws, ook voor Samsung.
Een prettige jaarwisseling.
 
Ook voor jullie en bedankt voor de ondersteuning.
 
Probleem toch nog niet opgelost blijkbaar.
Ik heb dus de batterij en de usb-oplaadkabel vervangen in de tablet en daarna 12 laden opladen.
Nu merk ik daarnet dat er een rood kruisje staat in de batterij, de batterij stond op 75%.
Ik hang de batterij aan een originele Samsung lader(heb de contacten al uitgeblazen) en er blijft op het scherm staan"batterij laadt niet op". Enkele minuten later kijk ik weer en staat de batterij al op 77%, ze laadt dus wel op.
Ik doe dan een soft rest en start opnieuw op en dan staat de batterij plots op 95% zonder rood kruis.
Echter 2 minuten later weer een rood kruisje aanwezig.
Wat kan dit nu weer zijn ?
 
Uiteindelijk alles in orde.
Nieuwe batterij en connector gekregen.
 
Batterijen niet goed?
Ik heb zelf eergisteren een reserve batterij gekregen via Bol.com.
Het was een drop-shop via 4PhonesParts.
 
Het was via Replace direct.
Moet wel zeggen dat ze een perfecte service leveren. Ik kreeg onmiddellijk een nieuwe batterij en connector geleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan