Photoshoppen van kerst foto`s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad beter materiaal om mee te werken. Ik zal eens kijken of ik nu overnieuw moet beginnen :). De kleinere foto (met kleine groepen) zijn nu namelijk kwalitatief nog weer een stuk minder dan de nieuwe foto's, en dat verschil ga je wel zien met inmonteren.
 
Kijk en dat bedoel ik nou.
Als je het echt goed wilt doen (dat hoofd bijv. wat je er op geplakt hebt is van andere kwaliteit en kleur), dan ben je niet in 30 minuten klaar.

Of te wel, wat aangeleverd wordt qua foto's doet er toe, dan is de vraag of je het daadwerkelijk allemaal kan gebruiken en of het allemaal klopt qua verhouding.
Soms moet je echt wat je moet gebruiken tig keer verkleinen, kleur veranderingen maken etc. etc.

Of je nu een goede fotograaf bent of niet, het is nu eenmaal zo.
En daarom als je het echt perfect wilt doen, ben je zomaar 2 dagen druk.
Vrijwilligerswerk of niet, je wilt toch mooi werk afleveren.

Daarbij is het natuurlijk geweldig dat je dit wilt doen. Als ik gewoon thuis was geweest had ik het ook willen doen.
Maar ik wil gewoon aangeven dat het soms niet zo heel simpel is.
 
Laatst bewerkt:
En toch was dit niet meer dan een half uurtje. Ik kom echt niet aan de twee dagen hoor!
 
Tja, als iemand hier tevreden mee is.

Ik zou het zo niet willen afleveren, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

(en die twee dagen, daar bedoel ik uiteraard geen 2 x24 uur mee, maar dat snap je best wel!)
 
Tja, als iemand hier tevreden mee is.
Ik zou het zo niet willen afleveren, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Lezen was nooit je sterkste punt, dat blijkt weer :). Ik gaf eerder aan dat het een eerste voorbeeldje was. Ik gebruikte zelfs het woord 'klooien'. Zeker geen eindproduct. En nee, die foto voldeed zeker niet aan mijn standaarden.
Deze al een stuk meer...
Bekijk bijlage Groepsfoto v2.jpg
 
Wow! Dit is inderdaad stukken beter! Echt thanks!

Slechts nog een paar kleine vraagjes...de hoofden van de kale man en man met bril lijken in proportie wel iets kleiner in vergelijking met de rest. En het jongetje rechts onder glimt een beetje erg...alsof hij licht geeft :D
Maar verder ben ik je al echt heel erg dankbaar!
En tof!
 
De grootte heb ik wel ongeveer gelijk gemaakt aan de personen er omheen. Waar je niks aan kan doen, is de lichtval uit de andere foto's. D.w.z.: dat gaat dan teveel tijd kosten, want dan moet je veel meer gaan klooien. En gezien de tijd, is dat niet te doen nu. Geldt dus ook voor het jongetje vooraan, dat in ander licht is gefotografeerd. Ik heb hem een beetje aangepast, en nog wat kleine modificaties gedaan die ik eerder niet gezien had. Maar mijn partner gelukkig wel :).

Bekijk bijlage Groepsfoto v2.jpg
 
Nee hoor, dat ga ik dan ook niet van je vragen.
Zoals ik in mijn 1e post al aan gaf, mocht het niet kunnen of lukken, jammer dan. Ik ben met dit resultaat al ontzettend tevreden en heel erg blij!
Het heeft zelfs mijn verwachting overtroffen! Gezien het materiaal dat ik aanleverde en het resultaat dat je behaald hebt!
Verder kan ik ook niks vinden waar ik niet tevreden over ben.
Als jij zelf denkt er mee klaar te zijn, mag je mij wel de foto sturen via die filesharing site.
Omdat dat volgens mij een beter bestand word, om hem groter af te laten drukken dan de kwaliteit die bij het forum als bijlage bijvoegt.
 
Wil je het originele Photoshop bestand hebben, zodat je eventueel zelf nog wat kunt (laten) klooien, of is de gecomprimeerde jpg genoeg?
 
Ik was iets te enthousiast met het aanbieden van het psd bestand, want dat is inmiddels zo'n 200Mb groot :). En Wikisend doet een beetje vervelend, want ik krijg de jpg niet geupload. Maar ik heb er met WinRar 3 deelbestanden van gemaakt die je weer aan elkaar kunt lijmen. Dus open het eerste deelbestand om de foto uit te pakken.
 

Bijlagen

  • Groepsfoto v2.part1.rar
    2 MB · Weergaven: 17
  • Groepsfoto v2.part2.rar
    2 MB · Weergaven: 33
  • Groepsfoto v2.part3.rar
    618,1 KB · Weergaven: 28
Hallo OctaFish!

Op die raar bestanden die jij bijgevoegd hebt, ontbreekt die kale man ineens ;-)
Of was hij net koffie halen? ;-)
 
Zal ik die laag net uit hebben gezet. Overigens zijn foto's per definitie mooier zonder kale mannen :D. Maar ik post hem nog wel een keer, deze keer mét.
 
Ik heb ook niets met kale mannen hoor ;-)
Maar hij hoort er nou eenmaal bij :D

Je mag ook het jpg/jpeg bestand delen via die filesharing.
Ik doe toch verder er niets mee qua photosopping
 
Hier de nieuwe versie, inclusief het paasei. Ik heb, zul je wel gezien hebben, ook de kleur van het haar van het jongetje vooraan wat neutraler gemaakt.
 

Bijlagen

  • Groepsfoto v2.part1.rar
    2 MB · Weergaven: 16
  • Groepsfoto v2.part2.rar
    2 MB · Weergaven: 17
  • Groepsfoto v2.part3.rar
    621,3 KB · Weergaven: 14
Ja! Ik ben helemaal blij!
Met "paasei":D:D:D:D hahaha
Nogmaals heel erg ontzettend bedankt!
Echt tof van je dat het je het kon en vooral wilde doen!
Thanks, en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
 
Knap gedaan.

Maar toch wil ik je wijzen op je eigen woorden:

Waar je niks aan kan doen, is de lichtval uit de andere foto's. D.w.z.: dat gaat dan teveel tijd kosten, want dan moet je veel meer gaan klooien.
Dat kost inderdaad tijd, die ik dus in mijn hoofd had. Dus geen 30 minuten of 1 uur, maar heel veel tijd en geklooi om het echt helemaal zo te maken dat je er niets van ziet.

Maar goed, jij bent de fotograaf ;)

En MisterDennis is er reuze blij mee, en daar gaat het om. ;)
 
En toch ben ik met het resultaat ook redelijk tevreden. Er werd ook helemaal niet gevraagd naar een perfecte foto waarin alles klopt; TS wilde een samengestelde foto waar iedereen op stond. Daar was mijn tijdinschatting op gebaseerd, en ook de hoeveelheid tijd die ik er uiteindelijk in heb gestoken. En dát is wat het is geworden!
 
I agree, ik ben er ook zeer tevreden mee.
OctaFish voldeed aan mijn verzoek. Ik vroeg niet om een perfecte plaatje. Het hoeft niet in de Hunkemöller catalogus ;-)
Met het materiaal en de tijd waarin hij het gedaan heeft, ben ik meer dan tevreden.
Op vrijwillige basis, zo snel je hulp en tijd aan bieden, ik ben je daar zeer dankbaar voor!
Nogmaals heel erg bedankt, de familie is er ook zeer content mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan