koppelen in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LVDA

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
23
Ik wil graag Cel A1 vast koppelen aan Cel A12 in blad 1 (voor eeuwig en altijd).

Deze dan naar blad 2 kopiëren

En vervolgens laten sorteren van a naar z



Dank voor de hulp
 
Totaal onduidelijk. Plaats een voorbeeld document en duidelijker uitleg.
 
in cel A12 zou ik =a1 zetten en daarna nooit meer aan A12 komen.

Naar blad 2 kopiëren??? waar precies naartoe dan. Als dat ook een enkele cel is zou ik gaan voor =blad1!a1 of =blad1!a12.

Als het om 1 cel gaat lijkt sorteren me ietwat overbodig.

Het bovenstaande lijkt me sowieso allemaal wat overbodig, dus verzoek ik je de vraag wat duidelijker te formuleren en een voorbeeldbestand te posten.
 
Mijn excuses maar ik heb nog geen voorbeeld bestand. Het is nog maar een gedachte die ik uitprobeer maar geraak er niet uit.

Ik heb een Exel sheet met 2 bladzijden.

Op blad 1 wil ik twee cellen aan elkaar vast koppelen.(Later wil ik dit toepassen op een hele kolom)

Ik wil op blad 2 mijn koppeling van blad 1 automatisch overbrengen in blad2 B3 (later heel de kolom)

Dit wou ik met mijn gekoppelde cellen in blad 2 proberen en dan als het werk met een kolom.

Als deze in blad 2 staat zou ik graag de kolom automatisch laten sorteren van A naar z of van 1 naar ...100

Hopelijk is dit duidelijker.( gedachten zijn moeilijk op papier te zetten zodat elkeen ze kan begrijpen, nogmaals excuses
 
Het probleem is dat Excel kenners direct zoveel mogelijkheden en mitsen en maren in gedachten hebben dat een goed voorbeeld toch echt noodzakelijk is.
 
Ik dacht dat het om Excel ging en je plaatst een Word bestand?
 
Het gaat duidelijk om een vergissing van mij, controleer hoe dit komt. en zoek mijn ander Exel bestand
 
mijn nieuw exel bestand

ik moet eerst kijken
 

Bijlagen

  • vrfaag aan helpmij1.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan