Vista home premium nog te downladen aub ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dizzylizzy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
101
Hallo,
ik heb hier een HP Pavilion a 6020 waar oorsponkelijk Vista home premium opstond.
Ik heb er originele XP op geïnstalleerd, welke tot voor een paar weken prima werkte.

Nu heeft harde schijf het begeven.
Ik had nog een hard disk liggen die past, en OK is.
Ik zou er terug Vista willen opzetten, maar ik heb geen recovery cd's.

Ik heb wel licentie nr van Vista op de pc staan. (originele sticker)

Kan iemand me informeren of ik Vista kan downloaden, of eventueel te kopen ? bij HP kreeg ik als antwoord dat pc te oud is, en garantie vervallen is. Daarmee was het gesprek afgerond. Van service gesproken.

Alle hulp is welkom
thanks,
m.vr.gr.
Lieve,
 
Windows Vista Home Premium is niet meer downloadbaar langs de officiële kanalen en is ook niet meer te koop wat op zich vrij logisch is : binnen een drietal maanden (op 11 april 2017) stopt Microsoft de support voor Windows Vista ... er zullen dan geen updates meer komen, geen veiligheidslekken meer gedicht worden.

Informeer eens in je vriendenkring of je geen installatieschijf kan lenen ?

Een andere optie is overstappen op Windows 7 (wordt nog ondersteund tot 14 januari 2020) ... een Windows 7 Professional licentie kost momenteel geen €25 meer.
 
Je post een link naar een download van Windows Vista Home Basic, terwijl de TS op zoek is naar een download van Windows Vista Home Premium.
 
dank voor reacties

Hallo,
dank voor reacties.

Ja, het zal windows 7 worden ;
ik dacht eerst de pc terug in originele staat te zetten, en dan over te stappen naar 7

PC zal niet op internet aangesloten worden ; diende om photo's en muziek te bewerken. Zou het zo willen houden. Dus windows 7 is genoeg.

De nieuwere versies van windows zijn voor mij veel te ingewikkeld en niet nodig. Op laptop HP werkt windows 7 prima. Dus waarom upgraden ...

fijne eindejaarsfeesten,
m.vr.gr.
Lieve,
 
Je hoeft niet eerst terug te keren naar Vista om dan pas W7 te installeren, je kan rechtstreeks aan de slag met de installatie van je Windows 7.

Windows 7 is op dit moment nog altijd de meest gebruikte (> dan het dubbele aantal gebruikers van W10) en meest stabiele Windowsversie.

Succes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan