van Windows Live mail naar Outlook met Mailstore Home vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriktex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2016
Berichten
2
Hoi,


Ik probeer van mijn oude PC met Windows Live Mail mijn e-mail inbox over te zetten naar Outlook2016 op een nieuwe PC. Dat gaat allemaal niet zo eenvoudig omdat Windows Live niet met PST werkt en het lukt me ook niet om zo'n PST-archief te maken.

Ik heb nu MailStore Home op de nieuwe PC gezet en het lukt me vrij eenvoudig om alle oude e-mails (in diverse submappen een stuk of 20.000) daar te archiveren. Echter als ik nu probeer te exporteren (naar Outlook uiteraard) dan gaat het programma driftig aan de slag met al die 20.000 e-mails uit het archief maar het komt uiteindelijk nooit in Outlook terecht.

Wat doe ik fout?

Het archiveren van alle oude e-mails lijkt me goed gelukt.
Bij het exporteren kies ik bij "e-mail-bestanden" vervolgens voor "MS-Outlook PST bestand" en geef ook het PST-bestand aan van mijn nieuwe Outlook (ik had daar al een inbox aangemaakt)...

Bij voorbaat mijn dank...

Erik
 
Welkom bij de Helpmij.

Waarom je daar software van derden voor denkt te moeten (gaan) gebruiken is mij niet helemaal duidelijk. Kijk bijv. even hier : Klik
 
Laatst bewerkt:
ja die site had ik ook al gelezen, maar daarin wordt beschreven hoe je vanuit Windows Live Mail een PST bestand maakt en dat lukt mij vreemd genoed niet...
 
Ik zou eens beginnen door, tijdens de export vanuit Windows Mail, niet een .PST bestand op te geven dat al bestaat/al gevuld is, maar een geheel nieuw .PST bestand maken om de export in op te slaan, die je dan later weer kunt importeren (of aankoppelen) in Outlook.
[In de instructie van gast0225 wordt alleen aangegeven dat je een map moet selecteren bij het exporteren vanuit Windows Mail, maar zeker niet dat je een bestaand .PST bestand moet gaan overschrijven (en al helemaal niet een bestand dat Outlook op dat moment al gebruikt als gegevensbestand)!]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan