Van 32bit naar 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwalraven

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Berichten
272
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn systeem upgraden naar 64bit.
Ik heb een Pentium(r) Dual Core CPU E5400 2,7GHz. Volgens mijn informatie moet dat 64bits ondersteunen.
Ik had origineel Win7 Home erop staan, en later gratis geüpgraded naar Win10 home.
Ik heb op internet gezocht naar hoe dit moest en volgens Microsoft site gaat dat met Media Creation Tool.
De windows 10 die ik nu heb staat geactiveerd. Als ik nu een clean install wil doen met de ISO die ik van de creation tool heb gedownload dan herkend hij niet de product code die ik van Win7 heb, daarmee heb ik wel de Win10 die ik er nu op heb staan kunnen activeren.
Als ik vanuit windows de setup run (dus niet booten van dvd) dan wordt niet gevraagd om productcode, maar kan ik ook niet selecteren dat ik 64bit wil hebben.
Als ik clean install doe, dan kan ik wel kiezen voor product code overslaan, maar kan ik dan Windows nog wel activeren? Of moet ik dan een code aanschaffen? En ben ik dan mijn gratis upgrade kwijt?

Alle hulp is welkom,
 
Je dient helemaal opnieuw te beginnen, dus een verse install en als het goed is zal ook de 64 zijn geactiveerd, probeer het eerst uit.
Productcodes heb je niets aan na een upgrade van 7SP1 en 8.1.
 
Bedankt voor je reactie,

Heb het inmiddels geïnstalleerd zonder product code op te geven, en ik heb nu wel automatisch een geactiveerde versie. Ik ga ervan uit dat het zo goed is.

Thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan