Samsung S5 NEO geluidsmelding inkomend bericht niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
65
Hallo fijne helpers,

Ik zit al enkele dagen met een ergernis op me telefoon en ik kan er niet achter komen hoe het komt.

Ik heb een Samsung Galaxy S5 NEO (SM-G903F), Android versie 6.0.1.

De laatste tijd, als ik een melding binnen krijg (WhatsApp, mail, SMS etc.) dan gaat het daarbij horende deuntje af. Met WhatsApp is dit de (bier)opener en met een mailtje een "Tring".
Maar de laatste tijd, als ik een melding binnen krijg dan hoor ik in eerste instantie een stukje van het daarvoor ingestelde deuntje te horen, maar dit deuntje word onderbroken door het geluid die de telefoon ook maakt als je de volume harder/zachter zet ("BUUP").

Dit geluidje is eigenlijk het indicatie geluidje van hoe hard/zacht de telefoon staat, of word gezet (zie volumeknop).

Doordat ik een melding (SMS-WhatsApp) binnen krijg, hoor ik in eerste instantie het daarbij ingestelde deuntje, maar het deuntje word gauw "weg gedrukt" door het "BUUP" geluidje wat er doorheen komt. Dus eigenlijk wil me telefoon bij elk inkomende berichtje vertellen hoe hard het toestel staat i.p.v. de melding zelf geven (het bieropener of Tring geluidje).

Ik heb door de instellingen gebladerd, en een beetje Google-werk gedaan maar ik kan er niks over vinden. Nou zou ik hem natuurlijk meteen helemaal kunnen resetten (hard-reset) maar dat wil ik liever als laatste "noodoplossing" gebruiken.

Weet iemand wat dit is, en nog belangrijker, hoe ik dit kan verhelpen? Mega irritant dit.


Vast bedankt allemaal:thumb:

Groet,

Raymond
 
Ik heb er absoluut geen verstand (we hebben hier een BlackBerry en een Windows Phone) dus Samsung en Android zijn redelijk onbekende dingen voor mij, maar omdat je bericht al enige tijd online staat, wil ik toch proberen met je mee te denken...............

op één van de telefoons hier deed enige tijd geleden ook het meldingsgeluid (van de mail / whatsapp o.i.d.) vervelend, hetgeen ik toen op heb kunnen lossen door:

1. meldingsgeluid te wijzigen en / of (ik weet het namelijk niet helemaal zeker meer welke van de twee het probleem oploste)
2. alle meldingsgeluiden uit te schakelen en daarna de telefoon helemaal uit te zetten en weer op te starten en de meldingsgeluiden weer te activeren.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen gast0225

Bedankt voor je berichtje en meedenken. Ik heb gisteravond beide geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Het vervelende "BUUP"-volume-geluidje blijft me meldingsringtone onderbreken. :confused:

Ik denk dat ik toch een 'hard-reset' moet gaan doen via het menu van me telefoon zelf. Jammer, want ik kan heen Back-up maken van mijn inhoud en instellingen, sinds dat Samsung mij verplicht hun nieuwere "Smart Switch" programma hiervoor te gebruiken in plaats van het altijd goed werkende "KIES3" programma. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan