Bios vereisten voor AMD FX-8350

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen199

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
184
Hoi allemaal!

Ik heb vandaag een Asus M5A97 R.2 moederbord gekocht. Hierin zou ik graag een AMD FX-8350 willen doen maar volgens de website van Asus zou ik hiervoor bios versie 1006 moeten hebben (staat hier gemeld.) Nou staat er wel FX Ready op het moederbord maar wilde ik graag weten welke BIOS versie dat moederbord out of the box heeft. 1006 is namelijk niet de 1e versie maar 0208. Zou iemand mij kunnen vertellen of ik dat moederbord moet updaten? Ik heb namelijk de CPU nog niet binnen maar als het niet werkt stuur ik het alvast terug en koop ik een ander moederbord die wel gelijk werkt.

Danku!
 
Gewoon updaten naar de laatste bios versie.
Kan met de ASUS AI Suite II in windows.

Wordt nu gissen of het wil of niet.
 
Zou ik wel in Windows kunnen komen als de bios verouderd is?

Modedit: Quoten is niet nodig indien je direct reageerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je huidige bios echt die processor niet ondersteunt, kun je helemaal niks...
 
Dan zou je vooraf moeten weten welke bios versie er nu op zit, zonder cpu kan je ook niet updaten.
De gok wagen en de fx monteren met de kans dat de boel niet opstart is ook weer wat.
De kans dat ie wel herkend wordt is aanwezig en het wel zal doen, maar dan niet met de volledige ondersteuning tot na de bios update, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
 
Mja, in de handleiding staat dat ie FX ondersteund en op het moederbord staat het er groot opgeprint. Als het echt moet heb ik nog een AMD Phenom II X3 720 liggen die word ondersteund vanaf de 1e biosversie. Dan zou ik eerst de boel moeten updaten en dan de FX installeren. Ik kan alleen echt nergens vinden welke bios erop staat?
 
Kan je volgens mij ook niet.
Je kan adh van het serienummer wel informeren bij asus, maar of je dan op tijd antwoordt terug hebt.
Met die cpu kan je wel de update doen, hoef je windows volgens mij niet eens voor te installeren en direct vanuit de huidige bios updaten indien noodzakelijk.
Anders heb je kans dat je windows dan opnieuw moet activeren.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor de tips, hoop dat het goed komt!

Ik heb beide producten gekocht, alles blijkt te werken. Om de bios te checken op het moederbord zonder 'm aan te zetten kijk je naar de laatste 4 getallen bij de barcode die zich naast de 24pins atx bevind
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan