Na reset acer was Lan verbinding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacks88

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Berichten
19
Beste lezer,

vanwege een algehele crash heb ik onlangs mn laptop (acer uit 2009) moeten resetten. Toen deed internet het niet meer (diverse locaties uitgeprobeerd). Wel verbinding maar webpaginas laden wilde niet.
Ik vond een defect bij 1 van de 2 netwerkadapters. Dat ik de LANkabel opnieuw moest doen oid. Adv een forum hier heb ik toen de gehele adapter verwijderd in de hoop hem opnieuw te installeren. Dat lukt niet. Handmatig heb ik alle mogelijke broadcoms geprobeerd (ik wist alleen nog zeker dat t iets met broadcom was).

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelij ke groeten, jacks
Ps ik heb dus maar af en toe beschikking over internet om dit te lezen via mn telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Acer gekeken en daar de benodigde drivers gedownload en geinstalleerd?
 
Type Acer vermelden kan ook helpen, zo ook welk OS en bit uitvoering.
 
Inderdaad véél te weinig technische informatie in de startposting.
Verder vermoed ik sterk dat de instructies hier op het forum niet gevolgd zijn, en het dus om een verwijdering uit Apparaatbeheer is gegaan mét verwijdering van de driver, terwijl daar nergens om gevraagd zal zijn hier op het forum. Ik vind het niet passend dat (áls ik gelijk heb) het Helpmij forum door het slijk wordt gehaald alsof de aldaar gegeven instructies er de oorzaak van zijn dat de LAN driver (nu) verdwenen is.

Naast het terugmelden wat de voorgangers (mrmusic en Lange Pier) als informatie zouden willen hebben zou de informatie van Speccy (zie handtekening Lange Pier) interessant zijn. En ook dubbelklikken op de LAN adapter in Apparaatbeheer, tabblad Details activeren, en ons de bovenste waarde geven die teruggemeld wordt als Hardware ID uit het getoonde pulldown keuzemenu wordt gekozen.

Tijs.
 
Besten,
bedankt voor jullie reacties. Ik dacht alleen de benodigde info over het probleem zelf te vermelden om het bondig te houden. Het was geenszins mijn bedoeling 'het forum door het slijk te halen'. Ik wilde uitleggen waarom ik wat had gedaan want ik zit helemaal niet in de materie. Ik geloof dan ook meteen dat ik het verkeerd begrepen heb. Mijn laptop is een acer aspire 5738z en waar Tijs om vroeg is: PCI\VEN_14E&DEV_1698&SUBSYS_02071025&REV_10. Wat OS en bit is weet ik niet? Via de acer website dat downloaden en via een stickje proberen te installeren zou dus mogelijk al werken?

Mvg Jacks
 
a. Er ontbreekt een cijfer/letter in de Hardware ID: een VEN_xxxx is is altijd 4 posities, je noemt er echter maar 3 ("14E")
b. Inderdaad zou het genoeg moeten zijn om de driver via een stickje over te brengen naar je laptop, daar uitpakken en dan installeren.
Alvast de links naar de drivers die Acer heeft voor je bedrade Broadcom LAN chip:
Voor Windows 7 64-bit: Downloadlink
Voor Windows 7 32-bit: Downloadlink

Ik ga er eigenlijk vanuit dat je Windows 7 64-bit hebt op die laptop, probeer die driver dus eerst.

Tijs.
 
a Het was 14E4.
b ik heb windows vista 32-bit, installatie is gelukt maar internet doet het nog niet.

Als ik in netwerkcentrum klik op volledig overzicht weergeven zie ik vanaf mijn pc naar de 'naam' van het internet stippels (niet goed) en de andere lijntjes zijn wel groen, die werken goed. Een printscreen oid maken is nogal lastig omdat ik met die laptop niet op internet kan om ze te versturen. In apparaatbeheer zien beide drivers er nu goed uit (rechtermuisknop eigenschappen; 'Dit apparaat werkt correct.'.

Overigens was het forum waar ze volgens mij toch ook echt de driver hebben verwijderd deze.


Mvg, Anne
 
Laatst bewerkt:
Doelstelling van de vragensteller (of helper) in die discussiedraad zal wel geweest zijn om de driver van de fabrikant te vervangen door de driver die Windows zelf al 'aan boord' heeft. Uiteraard moet Windows dan wel zo'n driver aan boord hebben, en dat heeft Vista niet voor jouw Broadcom adapter... :rolleyes:

Probeer een driver-update: Download, breng over via stickje, pak uit: win_k57-15.6.0.14.zip
Open op de Vista computer Apparaatbeheer, rechtsklik op de netwerkadapter, kies voor: Stuurprogramma bijwerken. Geef dat dat je lokaal wilt zoeken en blader dan naar de submap met de naam 32bit onder de map waar je de driver had uitgepakt.

Levert ook dat op dat de driver succesvol is geïnstalleerd maar Internet werkt nog steeds niet, dan zou ik een paar dingen doen:
a. Begin met de router te herstarten (stroom eraf en er weer op, bijv.) waar je de Vista computer bedraad op aangesloten hebt. Zodra de router weer helemaal werkt, de Vista computer herstarten.
b. Test met een andere netwerkkabel
c. Reset de TCP/IP stack op de Vista computer. Gebruik het hulpprogramma voor Vista op deze webpagina of voer de aldaar genoemde handmatige acties uit die vermeld zijn onder "Het probleem zelf oplossen"

Tijs.
 
Eerste optie geprobeerd, succesvol verlopen maar probleem blijft. C; het resetten van TCP/IP heb ik ook gedaan, was ook geslaagd volgens de computer maar probleem blijft.
a en b zijn denk ik niet van toepassing (?) want ik heb het probleem op verschillende locaties en internet alleen draadloos dus nooit via een kabel. Ik heb trouwens ook een dongel voor internet en die werkt ook niet meer.

Mvg, Jacks
 
Ik zou maar eens bij het begin beginnen.
Alle foute/niet werkende drivers de-installeren
Naar de site van Acer, daar als eerste de chipset drivers downloaden en installeren
Daaarna de op die site gegeven netwerk drivers
 
Drivers zijn hier te vinden, klik Driver open, en kies WindowsVista 32-bit uit het keuzemenu "Besturingssysteem".

Met de volgorde van mrmusic de juiste drivers downloaden en installeren.
Alvast de directe links:
Chipset: link
Broadcom draadloos driver: link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, maar waar installeer ik die chipset dan? Want die broadcom heb ik net via het apparaat geinstalleerd (broadcom --> stuurprogramma kiezen).
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je, waar moet ik die installeren?
Gewoon downloaden en installeren in de aangegeven volgorde
 
Chipset is gewoon downloaden, overbrengen via stickje, uitpakken en in de map waar je het hebt uitgepakt het dubbelklikken van Setup.exe

Tijs.
 
Ohja, zo, gelukt beide, maar nog geen internet :(. na de installatie van de broadcom gaf ie aan dat ik de nieuw-gevonden-hardware-wizard nog moest doorlopen, maar die zag ik niet. Ik heb via apparaatbeheer ook nog geprobeerd die driver te installeren maar hij gaf aan dat hij al de nieuwste had.
 
Probeer het eens bedraad. Als dat wél werkt, dan weten we in ieder geval zeker dat het niet aan de TCP/IP stack ligt.
En ik ben wel bijzonder benieuwd wat dat resetten van Windows uit je startposting ingehouden heeft. Bij terug naar fabriekswaarden moet immers alles werken zoals je het ooit uit de doos gehaald had...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden waarbij ik het bedraad kan proberen. Ik had de laptop dichtgeklapt en niet netjes afgesloten, toen kon hij niet meer opstarten en kreeg ik verschillende opties die allemaal niet werkten. De meest drastische waar ik uiteindelijk voor heb gekozen was resetten naar fabrieksinstellingen. Toen deed hij het weer, muv het internet... Ik zou hem ook wel nogmaals willen resetten, mocht dat het misschien oplossen?
In elk geval ga ik bedraad nog proberen, heel erg bedankt voor alle suggesties en uitleg!

Mvg, Jacks
 
Lijkt me dat je eigen Internet-verbinding ook bedrade mogelijkheden heeft. Elke wifi router heeft ook bedrade aansluitingen (meestal 4 stuks), en omdat het een laptop betreft is hij makkelijk in de buurt van je router te brengen voor de bedrade test...

Verder graag gedaan m.b.t. de gegeven hulp tot nu toe. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan