Hoe veilig is zo'n wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
141
Hoe veilig is een wachtwoord van 6 letters die ik opsla op mijn computer of een papiertje + een woord van 4 letters die ik opsla in mijn hoofd. Dus om ergens een wachtwoord in te vullen kan ik dan op het papiertje kijken en het woord in mijn geheugen invullen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je beter kan doen is een wachtwoord verzinnen die je zoiezo onthoud, maar als je em dan toch vergeet, ergens een geheugensteuntje.
Als je gebrand bent op het opschrijven van een deel van je wachtwoord, schrijf het dan op een papiertje. Dat is nog steeds net zo veilig, zelfs al vind iemand dat papiertje.
 
Wat je beter kan doen is een wachtwoord verzinnen die je zoiezo onthoud, maar als je em dan toch vergeet, ergens een geheugensteuntje.
Als je gebrand bent op het opschrijven van een deel van je wachtwoord, schrijf het dan op een papiertje. Dat is nog steeds net zo veilig, zelfs al vind iemand dat papiertje.

Dat opschrijven van een deel is juist mijn bedoeling, maar ik wil dan ook nog een deel in mijn hoofd bewaren, stel ik moet het wachtwoord voor helpmij invullen dan zou ik als voorbeeld "....helpmij " invullen en voor de stippeltjes een woord wat in mijn geheugen staat, maar hoe veilig is dit op internet. Als ik nou ben ingelogd op helpmij kan een hacker dan inbreken op mijn systeem.
 
Als je een deel van het wachtwoord ergens opschrijft geeft dit niet een verlaagde veiligheid van je account. Een hacker moet namelijk nog steeds heel je wachtwoord 'raden' om je te hacken. Als het over gevoelige info gaat zoals je bankrekening of digid, raad ik het aan om het helemaal niet op te schrijven, maar als je dat dan toch wilt, doe het dan ergens op een stukje papier (papier kan je niet hacken :p).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan