Opgenomen video wil niet naar ext. hdd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
557
Opgenomen video met (tv kaart) wil niet naar ext. hdd gekopieërd. Is een mpeg bestand van ongeveer 5 gig, maar geeft aan dat bestand te groot is, terwijl er nog meer dan ruimte genoeg voor is. Iemand idee?

Ps Niet relevant, alleen verder lezen als mijn persoonlijke gehannes je wat kan schelen: Kreeg oude video weer aan de gang (snap niet dat bij kaduuk spul lag, pas na tracking gaf die wat beeld, geen geluid, en vrat band op, wat na één keer, na band bijna helemaal vooruit en achteruit hebben gespoeld over was). Maar die maar in gebruik nu, hdd recorders leuk, maar twee waren gouw kapot. Voor één keer kijken is er ook wel uitzending gemist misschien, maar kan je volgens mij ook niet 5 afleveringen terug altijd, plus, toch wel gezellig ouderwetse geknisper van band en spinnend motorwieltje e.t.c., nou ja zien wel hoe lang werkelijk gebruikt zal worden. Ding is uit '85. Oké, ei kwijt , bedankt.
 
Laatst bewerkt:
1 idee? Ik vermoed zelfs "Hét" idee............ :eek: want in 11 van de 10 gevallen (................. ;) ) heeft dat als oorzaak:

dat de schijf als FAT is geformatteerd, daar waar 'ie NTFS geformatteerd moet zijn om grote bestanden (>4 gig) te kunnen handlen.

Lees dit ook maar even door, met name de tekst onder het vetgedrukte "Kenmerken".
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit me aan bij gast0225
 
Als ik je mee kan delen dat wel een geripte dvd van minstens zelfde lengte wel gewoon er naar gekopieerd kan, is het dan niet uit gesloten?
 
Dat ligt er maar net aan..
Als de bitrate van die tv-opname hoger is als van die dvd-rip dan is het bestand groter, het is dus zaak naar de grootte van het betreffende bestand(en) te kijken, daar heeft de speelduur niks mee te maken.
Er zijn ook MKV's van 3 Gb die anderhalf duren, heeft alles met de kwaliteit te maken, hoe hoger de kwaliteit, hoe groter het bestand.
 
Welk bestandssysteem wordt er nu eigenlijk aangegeven voor jouw externe HDD ?
 
Als ik je mee kan delen dat wel een geripte dvd van minstens zelfde lengte wel gewoon er naar gekopieerd kan, is het dan niet uit gesloten?

Dit antwoord deed / doet mij vermoeden dat jij de Wiki link uit berichtje 2 niet echt goed hebt doorgelezen (en dan met name het maximale filegrootte gedeelte?)
Zoals Scrapheap ook al aangeeft : het gaat niet om de lengte (in minuten of uren) van een video of audiobestand, maar om de bitrate (kwaliteit) en daarmee samenhangende bestandsgrootte.

Ik weet niet of jij wel eens wat download uit nieuwsgroepen? Zo is er één en dezelfde film soms in 5 formaten 'verkrijgbaar'. Ondanks het feit dat diezelfde film in alle 5 de formaten 120 minuten duurt, zal de bestandsgrootte variëren van bijv.
AVI 2,6 Gb
DVD5 4,3 Gb
DVD9 5,9 Gb
MKV 9,4 Gb
Blueray 18 Gb

en op een moderne flatscreen Smart TV nemen de meeste mensen met niet minder genoegen dan minimaal de DVD9 versie. Als jouw externe HDD dan FAT geformatteerd zou zijn, wil dat al niet meer gaan lukken, immers de DVD9 van die film is (veel groter dan) > 4 Gb
 
Laatst bewerkt:
@ gast0225: :thumb:, dat bedoelde ik dus, duidelijker kunnen we het niet maken :D
 
Is ook helemaal duidelijk ( Tenminste dat Fat 32 max 4 gig bestand kan opslaan, snap nog niet dat dan ander bestand van iets over 4 erop kon, maar doet er niet toe, zit maximum aan ieder geval) , had idd link (eerst overheen, daarna denk ik vergeten) niet gelezen. Dat ook de grootte van de bestanden hier dicht bij elkaar lagen had me wat op het verkeerde been denk ik. Maar net te groot dus éne bestand. Allebei 4 nog wat gig. Bedankt voor de info. Eens kijken of hdd anders te formateren is.


Ps Oké gedaan met partition wizard free edition. Fluitje van cent, kopiëerde het er zo heen!
 
Laatst bewerkt:
Formatteren met de partition wizard free edition ???? Waarom niet simpel een rechtse muisklik op de schijf en dan met Windows formatteren?
Ik ben namelijk van nature anti-third-party-tools voor dingen die Windows prima zelf voor elkaar heeft..............
 
Het ene bestand wat wel wilde kopiëren moet dan kleiner dan 4.294.967.296 bytes zijn geweest anders had je ook daar een foutmelding van gekregen bij het kopiëren / verplaatsen..
 
QUOTE=gast0225;5885243]Formatteren met de partition wizard free edition ???? Waarom niet simpel een rechtse muisklik op de schijf en dan met Windows formatteren?
Ik ben namelijk van nature anti-third-party-tools voor dingen die Windows prima zelf voor elkaar heeft..............[/QUOTE] Wist niet hoe gedeelte te doen met rest intact gelaten, dus vandaar! Met uw misschien toch, wèl vinden!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan