OpenWRT router bricked?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indude

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2014
Berichten
21
Een tijd terug heb ik voor ons netwerk een Archer C7 aangeschaft, met als intentie daar OpenWRT op te zetten. Dit heeft een tijd lang prima gewerkt.

Toen ben ik na een lan-party een keer de stroom-adapter kwijtgeraakt, en hebben we 2 maanden op enkel de Ziggo Modem/Router gezeten.
Nu ben ik eergisteren overgestapt op KPN en toen heb ik de adapter weer gevonden, en wilde ik deze aansluiten.

Echter kon ik op geen manier op LuCI komen, dus heb ik met PuTTY een "Factory reset" gedaan. (Doormiddel van mijn desktop op de wan poort aan te sluiten).
Code:
mount_root
firstboot
rm -r /overlay/*
mtd -r erase rootfs_data

Nu lijk ik er echter niks meer mee te kunnen, ik zie op de KPN modem een nieuwe DHCP-lease tevoorschijn komen op het adres 192.168.2.13 maar hierop connection doet niets, zowel via PuTTY als via Chrome.

Nu loop ik ook tegen het probleem aan dat ik het wachtwoord niet kan instellen doormiddel van passwd(in failsafe mode). Dan krijg ik de melding dat ik in read-only mode zit.
Hierdoor kan ik de config files ook niet editen.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Mvg,
Jeroen
 
Probeer eens bedraad via een van de LAN aansluitingen in te loggen (web-interface), dus niet via de WAN interface, waarbij de OpenWRT router (zie dit overzicht) standaard 192.168.1.1 heeft.
Mogelijk moet je tijdelijk een vast ip-adres instellen op je bedrade verbinding op je pc/laptop in de juiste reeks, bijv. 192.168.1.88 (met subnetmasker 255.255.255.0)

Laat de WAN interface van je Archer leeg dus sluit 'm niet aan op de routermodem van je provider. Beste daarna ook even de Archer herstarten voordat je aan de slag gaat met de instructies van hier boven. Pas aansluiten op de routermodem van je provider zodra je alles weer hebt ingesteld op de Archer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat het per definitie de WAN poort moet zijn is niet zeker, maar het kan werken. Uit de link van SJJ:
[...]Connect the computer to the router. You may need to check which port to use, especially if you plan to watch for a broadcast packet to trigger failsafe (see below)

M.b.t. dat je geen config files kunt openen geeft de link van SJJ een hint:
The root file system in failsafe mode is the only the SquashFS partition and the JFFS2 is not present. To mount (access) the JFFS2 as read/write in failsafe mode you must manually mount it. Enter the command mount_root to do this.

Once the JFFS2 file system is mounted read/write, you can view/edit/delete/fix the files which are changed from the default firmware. Any files that are changed will be accessible at /overlay/* (or /overlay/upper/* on some routers).

Tijs.
 
Okee, ik ben nu zo ver dat ik wel op LuCI terecht kan komen door mijn desktop direct op lan1 aan te sluiten. Als ik dan echter een wan kabel in de router stop, en mijn pc ook op het netwerk. Kan ik niet meer bij de router komen. Niet via 192.168.2.11(DHCP lease van de router, of via 192.168.1/2.1. Moet ik dan op de router zelf de gateway veranderen?
 
Jij weet toch hoe je de router (ooit) had ingesteld? Wij weten dat niet, natuurlijk.

Bovendien (had ik al naar gehint) is routerbeheer over de WAN aansluiting standaard niet toegestaan (tenzij remote management is aangezet, zie (bijv.) dit Youtube filmpje, dus aanpassing in firewall en portforwarding op de OpenWRT router).
Dus kijk of je via de LAN aansluiting wel kunt beheren (op 192.168.1.1) en stel evt. daarna remote management in op de OpenWRT router. Mogelijk moet je weer handmatig een ip-adres in de 192.168.1.x reeks instellen op je pc, als die van de OpenWRT router geen ip-adres krijgt toegekend vanaf de LAN kant.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan