Is deze computer een geschikte en verantwoorde aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Laatst bewerkt:
Hoi,
Bij deze leverancier heb ik recent al mijn pc's gekocht (voor mijn vrouw, mezelf en dochter). Garantie en bij problemen terugsturen en wordt meteen opgelost/vervangen.
Ben er zeer tevreden over, vooral de SSD is een enorme aanwinst. Je hoeft echt geen Win10 op je pc te hebben, Win7 Pro will do.
Zelf heb ik allemaal HP's maar deze zal het ook goed doen, ik heb niet verder gekeken eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Processor is een beetje traag voor fotoshoppen. maar zit wel aan de ondergrens.
2 dingen bevallen mij echter niet op die website, namelijk:
Windows 10 Pro 64 bits
Product informatie Dit product is door ons volledig gereinigd en opnieuw geïnstalleerd met de hierboven aangegeven Windows versie. Het is alsof u een nieuw product aanschaft alleen dan voor een zeer aantrekkelijke lage prijs! Dit product is direct klaar voor gebruik.

en:
Besturingssysteem wijzigen
Dit product wordt geleverd met een legale Windows 10 PRO installatie. Veel klanten van ons werken liever met Windows 7 PRO. Daarom bieden wij hier de mogelijkheid aan om gratis te kiezen voor een legale Windows 7 PRO installatie.


Hier maak ik uit op dat het mogelijk geen legale OS zijn.

Zeker niet voor systemen met deze prijzen.
 
Tenzij deze systemen af fabriek met Win7 Pro zijn uitgeleverd en daarna de gratis upgrade naar Win 10 hebben gehad...
Dan kun je er ook voor kiezen deze Win7 Pro er weer op te zetten m.b.v. de cd-key op de sticker of een schone Win 10 erop te zetten, die zou immers toch al geactiveerd moeten zijn.
Het betreft hier bijna zeker "inruilertjes" of failissements-systemen met VLK-licenties.
Maar deze opmerkingen roepen indd. wel vragen op..
Controleer in elk geval of er bestanden op staan gerelateerd aan KMSpico, dan is het foute boel..
 
Laatst bewerkt:
PC's uit de professionele lijn van HP worden af fabriek geleverd met "een dubbel OS" (nee, geen dualboot) ... momenteel is dat Windows 7 Professional (voorgeïnstalleerd) en is de Windows 10 Pro installatieschijf meegeleverd.
 
@gast0205
Al onze gebruikte computers worden gewiped (data vorige gebruiker wordt verwijderd).
Hiermee dus ook evt de herstelpartitie, licenses zijn niet overdraagbaar :D M.a.w. als die dan gebruikt wordt is het niet meer legaal.:eek:
En denk je dat uit faillissementspartijen etc de extra bijbehorende dvd's met OS dan wordt meegeleverd?
Jouw redenering, over leveren dubbele OS is misschien van toepassing op de nieuwe machines en de huidige regeling, maar niet toepasbaar in this case.

Maar we dwalen nu af van de vraag van de topic starter.
Back to the issue.


Daarnaast heb ik weinig vertrouwen, zeggen keurmerk webshop te hebben, klopt en zijn daar ook geregistreerd, echter het kvk nummer aldaar komt niet overeen met de kvk nummer die bekend staat bij kvk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alleen om programma's te testen is het wel oke ja.
Maar let wel op dat het Refurbished (gereviseerd) /2e 3e 4e ..wie weet hoeveelde hands computers zijn op die website.dus niet nieuw.
maar als het je niks uitmaakt dan geen problemen
 
Even een toevoeging, het zijn hoofdzakelijk refurbished bedrijfs-pc's die meestal uit de 1e hand komen, dus geen 2e 3e 4e enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan