• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirktimm

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd. Ik heb een kolom B met een aantal verkopers (komen vaker voor) en een kolom C met ordernummers(komen vaker voor). Kolom E is gelukt met de unieke namen van de verkopers. Kolom F is ook gelukt met de unieke ordernummers. Rij H2 t/m M2 is ook gelukt door de unieke verkopers horizontaal te zetten. Maar nu de laatste stap, ik zie het even niet zo snel, wil ik per kolom H enz onder unieke namen van de verkopers de unieke ordernummers. Dus de gele cellen, met een formule.

groet

Bijlagen

Hallo allemaal,

Ik heb een formule van Cobbe gevonden, waarvoor dank. Nu nog aan de praat krijgen.

De formule:
Code:
ALS.FOUT(INDEX(B$2:B$12;KLEINSTE(ALS(A$2:A$12=$D$1;ALS(ISNB(VERGELIJKEN(B$2:B$12;C$1:C1;0));RIJ(B$2:B$12)));1)-1);"")

Groet

Maak gebruik van een draaitabel.

Hallo Cobbe,

Bedankt voor je reactie. Ik wil geen draaitabel. Ik wil per unieke verkoper zijn unieke ordernummers, ongeacht hoe vaak een verkoopnaam voorbij komt en ook ongeacht hoe vaak het ordernummer bij wie dan ook voorkomt. Het gaat mij ook niet om de aantallen.
Dus een ordernummer kan door twee verkopers zijn gebruikt. Bij beide verkopers wil ik het gebruikte ordernummer zien. Niet hoe vaak.

Groet

Hallo JeanPaul,

Zo heb ik de formule inmiddels ook. In het testbestand gaat het goed. In een heel groot bestand nog niet. We werken even verder.
Bedankt.

groet

Dan zal je in je bestand de bereiken moeten aanpassen, of met dynamisch bereiken werken

JeanPaul,

Ja dat klopt en heb ik ook gedaan. De gegevens staan wel op verschillende werkbladen. Misschien nog een verwijzing niet goed staan.
Bedankt.

groet

Denk er aan formule afsluiten met ctrl+shift+enter, word al eens vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan