Kan macro veranderd worden met keuzerondjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karell

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
138
Kan macro veranderd worden met keuzerondjes?
Mijn vraag gaat feitelijk over die SLEEP 7000 in deze macro.
Als je nu B.V.B 10 keuzerondjes aanmaakt in een groep,1=1000 2=2000 enz ,hoe kan dat dan veranderen in die macro?(als het al kan natuurlijk )
Code:
Option Explicit
Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)
Sub zzZion()
    With ZionWon
        .Show vbModeless
        .Repaint
        Sleep 7000
        .Hide
    End With
End Sub

Allemaal hier nog een Gezond en een Gelukkig Nieuwjaar eh...
 
Laatst bewerkt:
Zijn dat keuzerondjes in een userform of het werkblad? In het laatste geval heb je dan formulier- of ActiveX keuzerondjes?
Kortom, een voorbeeld zou wenselijk zijn.
 
Die keuzerondjes zijn in het werkblad,nog aan te maken.(moet eerst nog horen of het wel kan,welk ik vraag. :) )
Formulier keuzerondjes,maar als het met ActiveX keuzerondjes gemakkelijker gaat,dan mag ook eh...Ed.
 
Met gebruik van formulier keuzerondjes, doe het eens zo:
Code:
Option Explicit
Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)

Sub zzZion()
    Dim Button As OptionButton
    
    For Each Button In Sheets("Blad1").OptionButtons
        If Button Then
            With ZionWon
                .Show vbModeless
                .Repaint
                Sleep CLng(Button.Text)
                .Hide
                Exit For
            End With
        End If
    Next Button
End Sub

Pas eventueel de naam van het blad aan.
De keuzerondjes hebben uiteraard de tekst:
1000
2000
etc.
 
Laatst bewerkt:
De keuzerondjes hebben uiteraard de tekst:
1000
2000

Jij bedoelt toch dit hier eh...dat keuzerondje1,de tekst 1000 heeft en als dat zo is dan werkt het niet.


Knipselkeu.JPG
 
Nee, uiteraard niet. De tekst bij het keuzerondje zelf.
kr.JPG
 
Heb excel 2007 eh...
 
Laatst bewerkt:
En ik heb altijd gedacht(mis gedocht zo te horen :))dat keuzerondje1 =1 in een cel zette en keuzerondje2 =2 enz....en dat het dat is.
Maar ik heb er lang achter gezocht en kan het niet vinden hoe ik dat moet doen welk je zegt."De tekst bij het keuzerondje zelf."

Denk wel dat ik het hieronder moet inzetten ,maar weet niet hoe.
Knipselk.JPG
 
wat is de zin om een userform aan te passen en daarna te verbergen ?
 
Knipsekeuzerondl.JPG
Ze willen b.v.b 50 foto's (van hun 3)zien,elke keer als er een foto op scherm komt (die ze aangevinkt hebben in de keuzerondje's,die onder de score staat) krijg die een punt bij in de score en degeen die wint dan na die 50 foto's,daar komt dan een andere foto van op scherm waar zijn naam instaat
dat ie gewonnen is.
Hoelang die foto op scherm moet blijven staan,dat zou ik ook willen dat je dat kan aangeven met keuzerondjes.
 
Het antwoord daarop staat al in #4.
 
hi karell met dubbel ll, heb je hier iets aan? ]

Vind dat ferm hoorre,maar zo heb ik er de laatste dagen al veel gezien en dat ga allegaar ver boven mijn pet,maar mijn engels is ook niet voorover naar huis te schrijven.:)
Maar euh...zo een dubbel ll dat heeft wel iet eh...vinde gij ook niet?;-)
 
wat is de zin om een userform aan te passen en daarna te verbergen ?

Bekijk bijlage 288373
Ze willen b.v.b 50 foto's (van hun 3)zien,elke keer als er een foto op scherm komt (die ze aangevinkt hebben in de keuzerondje's,die onder de score staat) krijg die een punt bij in de score en degeen die wint dan na die 50 foto's,daar komt dan een andere foto van op scherm waar zijn naam instaat
dat ie gewonnen is.
Hoelang die foto op scherm moet blijven staan,dat zou ik ook willen dat je dat kan aangeven met keuzerondjes.
 
Het antwoord daarop staat al in #4.

Heb het gevonden denk,heb die 1000 in de tekst bij het keuzerondje een plaats opgeschoven en nu laat ie die foto gewonnen zien dan,maar hij geeft wel deze


Sleep CLng(Button.Text)
.
 
Het antwoord daarop staat al in #4.

Heb het gevonden denk,heb die 1000 in de tekst bij het keuzerondje een plaats opgeschoven en nu laat ie die foto gewonnen zien dan,maar hij geeft wel fout 13
bovenop die foto en als ik Foutopsporing aanklik,gaat ie naar de macro waar ie "Sleep CLng(Button.Text)" in het geel heeft staan.
.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan