Na verse installatie W 10 geen geluid meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die Realtek Audio Manager is waar ik naar verwijs in posting #10. Staan die hulpprogramma's nu ineens niet meer op je pc?
RtkNGUI.exe
of
RtHDVCpl.exe
Verder kun moet je eens Configuratiescherm starten (= control.exe ), zet die op weergave "Kleine pictogrammen" (bij "Weergeven op:") en kijk of je iets tegenkomt, bijv. iets als "DTS Audio Control Panel" en/of iets waar het woord Realtek in voorkomt.

Kijk ook na in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) of daar misschien apparatuur uitgeschakeld staat (dus met een rondje met een zwart pijltje 'naar beneden' er in, weergegeven over het icoontje van het apparaat). Je log van "Geluidsproblemen oplossen" hintte naar uitgeschakelde apparaten, [wel had je toen de Realtek driver in gebruik.]

Tijs.
 
Die Realtek Audio Manager is waar ik naar verwijs in posting #10. Staan die hulpprogramma's nu ineens niet meer op je pc?
RtkNGUI.exe
of
RtHDVCpl.exe
Verder kun moet je eens Configuratiescherm starten (= control.exe ), zet die op weergave "Kleine pictogrammen" (bij "Weergeven op:") en kijk of je iets tegenkomt, bijv. iets als "DTS Audio Control Panel" en/of iets waar het woord Realtek in voorkomt.

Kijk ook na in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) of daar misschien apparatuur uitgeschakeld staat (dus met een rondje met een zwart pijltje 'naar beneden' er in, weergegeven over het icoontje van het apparaat). Je log van "Geluidsproblemen oplossen" hintte naar uitgeschakelde apparaten, [wel had je toen de Realtek driver in gebruik.]

Tijs.

4.jpg

Niks geen meldingen:(
 
Ik geef 3 zaken om uit te proberen, maar je reageert maar op 1.

Tijs.
 
En die Realtek HD Audio Configuration uit je schermafdruk van Configuratiescherm bied geen opties om 2CH loudspeaker in te stellen?

Tijs.
 
Nou ook voor de zekerheid een hele frisse nieuwe instal gedaan en ook dat heeft niks opgeleverd.
 
En die Realtek HD Audio Configuration uit je schermafdruk van Configuratiescherm bied geen opties om 2CH loudspeaker in te stellen?
Laat (als je er niets vindt m.b.t. het instellen van speakers) eens schermafdrukken zien van alle mogelijke instellingenschermen van dat Realtek HD Audio Configuration hulpprogramma.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En die Realtek HD Audio Configuration uit je schermafdruk van Configuratiescherm bied geen opties om 2CH loudspeaker in te stellen?

Tijs.

Naamloos.jpg
Alleen dit, als ik in het mapje de voor detectie uitzet. Dan is het kruisje ook weg, maar nergens geen geluid.
 
Op aanraden van Asrock Ubuntu geprobeerd, maar ook daar geen geluid bij.
 
Valt mij op dat er in de configuratie gui van Realtek een hoofdtelefoon is aangesloten, daar komt geen geluid uit? En is dat zo?
Of ja, of de inwendige schakelaar is vervuild en zal de audio in Linux het ook niet doen.

Indien je de speakers samen met de vooraansluiting wil gebruiken dien de 2 audiostromen te enablen.
 
Ik geef het in ieder geval op, nu al van alles en nog wat geprobeerd is. De mogelijkheden vanaf een forum zijn per slot van rekening behoorlijk beperkt.

Tijs.
 
Update Ik heb een log gestuurd naar Asrock en waarschijnlijk is mijn geluidskaart kapot. Omdat ik geen zin heb om mijn pc te missen heb ik bij Ali een usb geluidskaart besteld voor 0,73 €. Als dat voldoende is dan laat ik het zo. Iedereen in ieder geval bedankt voor alle support.
 
Graag gedaan. Je had dus pech dat zowel het hardware-falen als de herinstallatie van Windows tegelijkertijd liepen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan