Na verse installatie W 10 geen geluid meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcootje

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Berichten
119
Ik had hiervoor een W10 update over mijn W7 gedaan, toen werkte alles nog. Maar op een gegeven moment was mijn c-schijf zo vol, dat ik eens een verse installatie ging doen. Sindsdien heb ik geen geluid meer terwijl alles aan drivers goed is. Bij mijn luidspreker met kruis erdoor heen staat dat er geen apparaten zijn aangesloten. Ik heb een Moederbord van Asrock H81M-VG4 R2.0
 
Dat is een goeie de chipset driver, die heb ik denk nog niet gedaan, zou niet weten welke dat is eerlijk gezegd. De rest heb ik allemaal al geprobeerd en nagelopen.
 
Heb trouwens een 64bit besturing draaien erop.
 
Laatst bewerkt:
Dan is de link een andere dan die van Lange Pier, namelijk deze
De geluidskaartdriver is de bovenste en de chipset driver die daar onder.
Als je de op het moederbord geïntegreerde video gebruikt (dus geen insteekkaart) dan is de videochip driver de laatste driver in de sectie Drivers.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zijn je luidsprekers wel aan de goede aansluiting aangesloten?

Tijs.
 
Er zit een hulpprogramma bij die Realtek driver op de Asrock website. Kijk eens of je daar wat mee kunt instellen/bereiken m.b.t. je luidsprekers etc.
Kan heten (zoek ernaar op je C: schijf):
RtkNGUI.exe
of
RtHDVCpl.exe
als ik het zo goed zie in die driver.

Normaal gesproken staat dat hulpprogramma, de Realtek HD Audio Manager (=RtkNGUI.exe), in de map C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ook al geprobeerd, als ik daar in het mapje de de voorkant detectie uitzet, dan gaat wel het rode kruisje uit de speaker, maar nog steeds geen geluid.
 
Mogelijk kan pc-kundig iemand in jouw buurt met je meekijken wat er aan de hand zou kunnen zijn (2 zien meer dan 1, zeg maar).
Verder zou je even de tip in posting #9 kunnen nakijken.

Vanaf hier heb ik geen tips meer voor je.

Tijs.
 
Vink eens alle eigenschappen van het apparaat uit (exclusieve modus & signaalaanpassingen)

57c08d604bc5d-eigenschappen_van_luidspreker.png
 
Vink eens alle eigenschappen van het apparaat uit (exclusieve modus & signaalaanpassingen)

57c08d604bc5d-eigenschappen_van_luidspreker.png

aansluit.jpg

Als ik het vinkje zet, dan is het rode kruisje weg en als ik het vinkje weg haal, dan komt het rode kruisje weer. Zowel voorkant of achterkant geen geluid. En zodra het vinkje weg is krijg ik de melding dat er een stekker losgekoppeld is.

geluid.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan eens hier, zet het vinkje en klik Next. Download en installeer de Realtek driver (de bovenste in de lijst, klik daar op Global). De oude driver zal bij de installatie worden verwijderd.

Kijk of je dan wat resultaten krijgt. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je in de BIOS niet allerlei zaken bent gaan aanpassen qua randapparatuur, dus dat de audiochip gewoon daar ingeschakeld staat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dan eens hier, zet het vinkje en klik Next. Download en installeer de Realtek driver (de bovenste in de lijst, klik daar op Global). De oude driver zal bij de installatie worden verwijderd.

Kijk of je dan wat resultaten krijgt. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat je in de BIOS niet allerlei zaken bent gaan aanpassen qua randapparatuur, dus dat de audiochip gewoon daar ingeschakeld staat.

Tijs.

Niks veranderd, deze had ik al een paar keer geprobeerd. In de bios staat de audio op auto.
1.jpg2.jpg

AfdrukkenAudio afspelen Gedetailleerde informatie van de uitgever

Gevonden problemen
luidspreker, hoofdtelefoon of hoofdtelefoon is niet aangeslotenluidspreker, hoofdtelefoon of hoofdtelefoon is niet aangesloten
Er moet een audioapparaat zijn aangesloten als u geluid af wilt spelen of op wilt nemen. Niet opgelost Niet opgelost
Sluit 'luidspreker, hoofdtelefoon of hoofdtelefoon' aan Informatief

Potentiële problemen die zijn gecontroleerd
Een of meer audioservices worden niet uitgevoerdEen of meer audioservices worden niet uitgevoerd
Voor een juiste werking van audio moeten de services Windows Audio en Audio End Point Builder allebei worden uitgevoerd. Minstens een van deze services wordt niet uitgevoerd. Probleem niet aanwezig
Audioservices reageren nietAudioservices reageren niet Probleem niet aanwezig
Audioapparaat is uitgeschakeldAudioapparaat is uitgeschakeld
Het audioapparaat dat u hebt geselecteerd, is momenteel uitgeschakeld in Windows. Probleem niet aanwezig

Gevonden problemen Details van detectieproces

6 luidspreker, hoofdtelefoon of hoofdtelefoon is niet aangesloten Niet opgelost Niet opgelost

Er moet een audioapparaat zijn aangesloten als u geluid af wilt spelen of op wilt nemen.
Sluit 'luidspreker, hoofdtelefoon of hoofdtelefoon' aan Informatief

Het audioapparaat is mogelijk niet aangesloten. Controleer de aansluiting.


Potentiële problemen die zijn gecontroleerd Details van detectieproces

Een of meer audioservices worden niet uitgevoerd Probleem niet aanwezig

Voor een juiste werking van audio moeten de services Windows Audio en Audio End Point Builder allebei worden uitgevoerd. Minstens een van deze services wordt niet uitgevoerd.

Audioservices reageren niet Probleem niet aanwezig


6 Audioapparaat is uitgeschakeld Probleem niet aanwezig

Het audioapparaat dat u hebt geselecteerd, is momenteel uitgeschakeld in Windows.
InformatiefApparaatstatus
Statusgegevens van het audioapparaat.
Status: Niet aangesloten
Statuscode: 8
Helpkoppeling: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa363230(VS.85).aspx



Details van detectieproces Uitvouwen

InformatiefAudio-eindpunt
Type audioapparaat dat wordt gecontroleerd.
Eindpunt: Speakers
Headphones
Headset Earphone

InformatiefAudio-eindpunt
Type audioapparaat dat wordt gecontroleerd.
Eindpunt: Speakers
Headphones
Headset Earphone

InformatiefGeïnstalleerde audioapparaten
Dit bestand bevat de in het register opgeslagen details voor alle geïnstalleerde audioapparaten.
Bestandsnaam: Registry log.reg

InformatiefGeïnstalleerde audioapparaten
Dit bestand bevat de in het register opgeslagen details voor alle geïnstalleerde audioapparaten.
Bestandsnaam: Registry log.reg

Informatie over het verzamelen
Computernaam: DESKTOP
Windows-versie: 10.0
Architectuur: x86
Tijd: maandag 2 januari 2017 16:13:04

Gedetailleerde informatie van de uitgever Uitvouwen

Geluid
Problemen oplossen met het afspelen of opnemen van audio op uw computer.
Pakketversie: 4.1
Uitgever: Microsoft Windows
Audio afspelen
Problemen met het afspelen van geluid vinden en oplossen.
Pakketversie: 4.0
Uitgever: Microsoft Corporation
Hardware en apparaten
Problemen met apparaten en hardware vinden en oplossen.
Pakketversie: 4.0
Uitgever: Microsoft Windows
 
Laatst bewerkt:
Kan ook maar zo een rotte Win 10 installatie zijn..
Ook bij een schone installatie gaat wel eens iets mis..
 
a. Dwing de activatie van de geluidschip af in de BIOS als er een Enabled optie is als alternatief voor Auto. Laat Front Panel op Auto. [Zie de handleiding, pagina 56 en 57.]
b. Deïnstalleer de Realtek driver en installeer de Asrock driver.
Daarna schermafdrukken posten van wat je in de Realtek Audio Manager allemaal kunt doen (alle tabbladen, alle keuzes). In deze FAQ is te kiezen voor "2CH Speaker", kijk of je iets dergelijks in die Realtek Audio Manager kunt doen (en koppel die met de groene aansluiting, waar je natuurlijk dan ook de speakers op moet hebben aangesloten).

Tijs.
 
a. Dwing de activatie van de geluidschip af in de BIOS als er een Enabled optie is als alternatief voor Auto. Laat Front Panel op Auto. [Zie de handleiding, pagina 56 en 57.]
b. Deïnstalleer de Realtek driver en installeer de Asrock driver.
Daarna schermafdrukken posten van wat je in de Realtek Audio Manager allemaal kunt doen (alle tabbladen, alle keuzes). In deze FAQ is te kiezen voor "2CH Speaker", kijk of je iets dergelijks in die Realtek Audio Manager kunt doen (en koppel die met de groene aansluiting, waar je natuurlijk dan ook de speakers op moet hebben aangesloten).

Tijs.

Na alles gedaan te hebben, realtek eraf en Asrock erop. Heb ik geen Realtek Audio Manager zie screenshot.
3.jpg

En als ik hier wil openen reageert deze niet. Als u Realktek HD Audio Manager in het Configuratiescherm niet kunt vinden, ga naar hier C: \ Program Files \ Realtek \ Audio \ HDA \ RtkNGUI64.exe . Dubbelklik op het bestand om Realktek HD audio te openen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan