Externe schijf word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
283
goedendag,

Mijn externe schijf een Samsung HD204UI grootte 2 TB word op de pc niet meer herkend en maakt ook helemaal geen geluid meer als ik hem aanzet.
Ik ben naar een computerwinkel geweest en daar zeggen ze dat de opslagschijf hoogstwaarschijnlijk nog wel goed is maar dat het printplaatje waar de software opstaat stuk is.
Volgens de medewerker zou ik kunnen proberen om het printplaatje van een precies de zelfde schijf over te zetten naar mijn schijf en dan te kijken of hij wel herkend word.
Is dit een optie of weet iemand een andere manier om de gegevens die op de schijf staan terug te halen.

gr Peter
 
Ik vrees dat ie de printplaat van de schijf zelf bedoelt.....
 
Ze hebben de harde schijf uit het kastje van de externe schijf gehaald en het printplaatje waar de stekkers aan moeten er afgehaald zodat je alleen de harde schijf overhoud zoals je een harde schijf in de winkel koopt deze hebben ze via usb aan de pc gekoppeld maar deze werd niet herkend, de winkelier zij dat er omdat toen ik hem op mijn pc aansloot geen geluid van een draaiende of tikkende schijf hoorbaar was alleen hoogstwaarschijnlijk de printplaat van de harde schijf kapot was door misschien kortsluiting.
kan dit of denken jullie dat het helemaal afgelopen is met de schijf.
 
De winkelier zij dat het misschien een optie was om een precies de zelfde harde schijf te kopen daar van de printplaat over te zetten naar mijn harde schijf
 
Hallo

Veel voorkomend defekt bij een hedendaagse s.a.t.a. harddisk.

Kortgesloten onderdelen ...

Indien je geluk hebt , slechts 1 of andere s.m.d. condensator of shottky diode.

Harddisk voeden d.m.v. labovoeding (spanning/stroom regelbaar), en voelen met uw vinger ... of ... koelspray gebruiken.

Printplaatjes ruilen is niet echt evident ... dienen al van dezelfde reeks te zijn . (ettelijke parameters dienen hetzelfde te zijn of het is nada ...)

Controleer zeker de diodes , alsook de voedingslijnen op eventuele kortsluiting.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is --> laten uitvoeren door iemand met de nodige kennis/ervaring.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info ...

Peter
 
Wedden dat ook jij in de toekomst je back-ups dubbel gaat stockeren, op twee verschillende externe geheugendragers dus. :d
 
Hallo VDK_P bovenstaande is voor mij inderdaad chinees, dus jij ziet eigenlijk niet veel heil in de print overplaatsen, misschien kan ik beter iemand zoeken die het voor mij doormeet.
Ik had gehoopt dat iemand misschien een of ander programma aan kon bevelen waar ik de bestanden als nog mee terug kon halen zonder dat de schijf herkend word.
 
Hallo gast0205, ik weet heel zeker dat ik in de toekomst een dubbele back-up ga maken,
Maar de bestanden staan nog gewoon op de schijf als het goed is, is er dan echt geen andere manier om deze eraf te halen?
 
Als het materiaal dat op de schijf staat belangrijk voor je is, dan zou ik niet zelf beginnen knutselen maar een bedrijf contacteren dat aan data recovery doet.
 
Ik heb nagevraagd wat het kost om de bestanden er af te laten halen en dit kost bijna 3000 euro en dan geven ze nog geen garantie dat het lukt.
Dit is te duur voor mij dus is mijn enige optie de printplaat verwisselen.
Ik heb via marktplaats zojuist van iemand met de zelfde schijf, welke stuk is maar nog wel herkend word, de printplaat gekocht wel het zelfde type maar de Z4 die achter het modelnummer staat is anders hopen dat dit lukt.
Mocht iemand een andere oplossing hebben dan hoor ik het graag.

Gr Peter
 
Hallo allemaal,

Ik heb een zelfde harde schijf die wel werd herkend door de pc maar die verder niet meer goed was van iemand gekregen, ik heb daar de printplaat uit gehaald en over gezet naar mijn harde schijf en het werkt ook nog.
Ik heb al mijn bestanden weer terug en heb meteen een back-up van mijn back-up gemaakt.
Totale kosten 3.50 euro voor het verzenden van de harde schijf die ik gekregen heb.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Mvg Peter
 
Goed gedaan! :thumb:
En vergeet #7 niet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan