Welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Ik heb een HP a6340 met een M2N68-LA moederbord, een AMD Athlon X2 64 5000+ processor en draai Windows 10 Pro 64 bits
De grafische kaart is naar mijn idee veel te langzaam (alhoewel dat ook de computer kan wezen, maar ik zoek het zelf meer bij de videokaart.

Er zit nu een ATI Radion HD 2350 in in PCIe x 16 slot.

Ik wil er echter videobewerking mee doen en ook wel eens een spelletje mee spelen.
Bij iets redelijk simpels als World of Tanks, krijg ik al het advies om de grafische instellingen naar een lagere kwaliteit te zetten. De trials van X-plane lopen zelfs gewoon vast

Ik zoek echter een betaalbare kaart die wat presteert en waar je dus ook gewoon spelletjes zoals GTA 5 in maximum kwaliteit kunt spelen.

Ik heb totaal geen verstand van videokaarten, ik ken ATI en Nvidia, maar zou dus niet weten met welke kaart ik vooruitgang kan boeken. Vandaar mijn vraag hier

In 3D Graphics mark presteert de kaart 58 punten (en dat is blijkbaar 8% van het gemiddelde wat videokaarten wereldwijd presteren, oftewel mijn videokaart presteert drie keer niks.

Die-hard gamers met advies?
 
Je zult eerst eens moeten vertellen wat je budget is, wat mag die kaart kosten..?
Daarbij is voor videobewerking ook de hoeveelheid werkgeheugen ( ram ) van belang, dus hoelveel ram zit er in de pc...?
De processor is inderdaad niet de vlotste trouwens...
 
kijk eens in het hardwareoverzicht/apparaatbeheer van Windows of de driver voor de videokaart wel is geinstalleerd.
Als daar staat: standaard driver (of zo iets), dan is het logisch dat ie niet presteert.
Als er een driver geinstalleerd is van ATI Radion dan is het inderdaad een trage kaart.
 
Laatst bewerkt:
Je zegt ''Ik zoek echter een betaalbare kaart die wat presteert en waar je dus ook gewoon spelletjes zoals GTA 5 in maximum kwaliteit kunt spelen.''