Win10,Beeldscherm resolutie per user verschillend maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre@home

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jul 2001
Berichten
4.275
Zoals de titel dat aangeeft kan niet standaard onder Win10 (uitgeprobeerd, maar ook on line te vinden).

Naar tools gezocht en vond er een paar:

  • Carroll
    Nadeel: je moet eerst uitloggen, dus je kunt niet zomaar overschakelen naar een andere user.
  • HRC
    Heel redelijk, maar onervaren gebruikers vinden zulke toets combi's vaak lastig....
    Maar het werkt onder Win10 Pro, geen andere te vinden... dan zullen we het hier mee doen.

Vraag: kent iemand nog een tool die nog eenvoudiger is (voor onervaren mensen), liefst freeware, open source.
 
Laatst bewerkt:
Tnx! Mooie tips om verder te bekijken.
QRes heb ik vroeger ooit wel eens gebruikt, wist de naam niet meer...
nircmd spreekt me wel aan met zo'n snelkoppeling, das handiger dan toets-combi's
 
Ze bieden alle drie de mogelijkheid om via commandline opties te werken en dan is een snelkoppeling zo gemaakt :)
 
Klopt maar het is mij nu nog niet duidelijk of dat oude QRes 64 bits ondersteunt (sorry die info mist nog), nircmd iig wel.
 
Dat weet ik zo ook niet maar ik verwacht het niet. Daarnaast kan je uiteraard gewoon 32-bit programma's gebruiken.
 
Uiteraard.. als het maar werkt.
Iig hele nuttige tips om mee aan de slag te gaan.
Ik kwam nog wel een powershell script tegen, maar die leek me aan de reacties te zien nog niet helemaal bugvrij en meer werk als implementatie dan een snelkoppeling....
 
Ben je op zoek naar bijvoorbeeld alleen een schermpje waarin een bepaalde resolutie kan worden gekozen? Dan kan ik ook wel even snel wat voor je in elkaar zetten.
 
Tnx voor het aanbod, maar in principe gaat het lukken. Kom ik iets vreemds tegen houd ik me uiteraard aanbevolen voor input.
 
Ok. Ik dacht aan zoiets en die doet het hier prima:
WRes.jpg
 
Zal er volgend jaar eens naar kijken :p
 
Die hoge resoluties worden op mijn systeem niet ondersteund dus zal je zelf even moeten testen. Het programmaatje controleerd dat dus er kan niets mis gaan. Die is 'm nu:
ChgRes.jpg

En het programmaatje zelf:
Bekijk bijlage ChgRes.zip

Het is in good old VB6 gemaakt, dus als je het project wilt hebben dan laat het maar weten.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Avast blokkeert hem helaas. De komende week druk met werk, weinig tijd om dit uit te zoeken.
 
Dat zelf gemaakte programma bevat uiteraard geen virus.
Zal ik 'm aan je mailen?
 
Sorry, duidelijker: kan hem wel downloaden maar bij opstarten gebeurt dit.
Edit: tijdens boterham gekeken op laptop, met Avast, gelijk resultaat.
Toevoegen aan uitzonderingen van Avast is de oplossing. Nog even testen op vast systeem.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan.
Intussen ben ik er zelf nog even mee aan het spelen en de ontwikkelversie bevat nu ook de keuze om terug te keren naar de resolutie zoals deze was bij het starten van het programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan