• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verjaardag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberto76

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2015
beste leden

Ik ben bezig met een adressenlijst van familie en vrienden
daar heb ik ook datums neergezet waneer ze jarig zijn
maar nou wil ik eigenlijk weten wie nou als eerste jarig is

in kalom a9 wou ik eigelijk weten wie en wanneer jarig is

mvg Roberto

Bijlagen

Je kan achter dat gepuzzel van JP nog deze hangen:

Code:
=ALS(ALS(VANDAAG()>DATUMWAARDE(DAG(B3)&"/"&MAAND(B3));DATUMWAARDE(DAG(B3)&"/"&MAAND(B3))+365;DATUMWAARDE(DAG(B3)&"/"&MAAND(B3)))-VANDAAG()<8;"Attention!!  "&A3&" is binnen "&ALS(VANDAAG()>DATUMWAARDE(DAG(B3)&"/"&MAAND(B3));DATUMWAARDE(DAG(B3)&"/"&MAAND(B3))+365;DATUMWAARDE(DAG(B3)&"/"&MAAND(B3)))-VANDAAG()&" dagen jarig";"")

Matrixformule!

Excel is natuurlijk prachtig voor een adressenlijst. Ik gebruik voor verjaardagen (huwelijk kan ook) Birthday Reminder. Dan krijg je een aantal dagen (instelling) van te voren een melding wie jarig is als de pc opstart of later handmatig.
Ik zou wel invoeren op 'Achternaam' dus niet Jan Jansen maar Jansen, J. Jan-02-03-1950 dat werkt makkelijker. Herinnering kun je per persoon in-, uitschakelen. Leeftijd is ook af te lezen.

Laatst bewerkt:
Als Excel-freak heb ik ooit een tooltje gemaakt om verjaardagen en trouwdagen bij te houden.
Vroeger wist mijn schoonmoeder alle datums uit haar hoofd, maar nu die er niet meer is kijk ik iedere dag even in mijn tooltje en vergeet zo bijna nooit meer een verjaardag (aan mijn vrouws kant). Als backup heb ik ook alle data in Outlook staan en die waarschuwt op een ingestelde tijd.
Mijn tooltje geeft een beter overzicht voor de komende periode.
Er zit wel wat VBA code in om het zo automatisch mogelijk te laten werken.
Het systeem wijst zich zelf (hoop ik)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan