2400MHz DDR3

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen199

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Berichten
184
Hai mensen,

Ik hoop dat ik niet een beantwoorde vraag opnieuw start, maar alsnog: Ik heb G Skill Ares F3-2400C11-8GAB gekocht. Een kitje van 2x8 GB ddr3 geheugen. Deze RAM kan tot 2400MHz. Nou is mijn moederbord (Asus M5A97 R2.0) zo aardig om gelijk op 1333MHz te gaan draaien, maar dat willen we natuurlijk niet. Op het ASUS moederbord zit ook zo'n memOK lampje. Als ik in de BIOS de RAM op max 2400MHz instel en opsla, dan gaat de PC wel aan maar gaat het lichtje van de memOK aan, oftwel foute overclock. ook het ik het op de 2133HMz en 1800MHz geprobeerd met het zelfde probleem als gevolg. Mijn Northbridge staat op 2.2Ghz maar kan ook op 2.4Ghz. Ik weet niet wat dat allemaal is dus daarom vraag ik het ff :) Kan iemand mij uitleggen hoe dit wel kan werken?

MVG,
Jeroen
 
Ik heb in de specs van het board gekeken en vindt bij Asus m5A97 EVO R2.0 ondersteuning voor DDR3 2133 (o.c.). Verder kan het board zelfstandig overklokken. Misschien heb je fout gelezen?
 
Mja, ik wist dat 2133 max was volgens het doosje, maar in de bios heb ik toch de optie 2400. Maar wat is de reden dan dat hij 2133 ook niet pakt dan?
 
Welke CPU zit erop? oudere 100 series kunnen maximaal tot 1333 op de chip onafhankelijk van je MB
 
Dan zou je tot 1866 moeten kunnen. Heb je de memory performance wel "gelocked" aan je bus snelheden? Helaas heten al deze opties weer anders in verschillende BIOSen dus is het vaak moeilijk om er direct antwoord op te geven
 
Ehm, goede vraag. Ik denk van niet nee. Hoe kan ik dit aanpassen dan?
 
Ik ben erachter, ik moest niet het automatische of manual profiel hebben maar D.O.C.P. Daar kon ik het zelfs overclocken naar 2.8Ghz! (Niet gedaan hoor maar wel naar 2.4Ghz) Toch bedankt voor jullie hulp!Naamloos.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan